Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Blocktrains (AT.40098).
Dz.U.UE.C.2015.351.4
Akt nienormatywnySprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1 Blocktrains (AT.40098)
(Dz.U.UE C z dnia 23 października 2015 r.)
W dniu 10 czerwca 2014 r. Komisja Europejska ("Komisja") wszczęła postępowanie zgodnie z art. 2 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 773/2004 2 przeciwko przedsiębiorstwom Kühne + Nagel International AG oraz Kuehne + Nagel A.E. (zwane dalej łącznie "K+N"); ÖBB-Holding AG, Rail Cargo Austria AG, Rail Cargo Logistics - Austria GmbH oraz Express Interfracht Hellas A.E. (zwane dalej łącznie "EXIF"); a także Deutsche Bahn AG, Schenker AG, Schenker & Co. AG oraz Schenker A.E. (zwane dalej łącznie "Schenker") (zwane razem "stronami").
Po przeprowadzeniu rozmów ugodowych i przedłożeniu propozycji ugodowych zgodnie z art. 10a rozporządzenia (WE) nr 773/2004 Komisja Europejska przyjęła w dniu 26 maja 2015 r. pisemne zgłoszenie zastrzeżeń skierowane do stron, w którym stwierdziła, że brały one udział w pojedynczym i ciągłym naruszeniu art. 101 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Naruszenie polegało na podziale klientów i wielkości transportowanych ładunków, jak również uzgadnianiu cen w sektorze usług kolejowego transportu towarów w odniesieniu do pociągów odcinkowych bezpośrednich pomiędzy Europą Środkową i Europą Południowo-Wschodnią, takich jak Balkantrain oraz Soptrain, obsługiwanych wspólnie przez te przedsiębiorstwa.
W odpowiedziach na pisemne zgłoszenie zastrzeżeń strony potwierdziły, że skierowane do nich pisemne zgłoszenie zastrzeżeń odzwierciedla treść przedłożonych przez nie propozycji ugodowych.
Zgodnie z art. 16 decyzji 2011/695/UE zbadałem, czy projekt decyzji dotyczy jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk, i stwierdziłem, że tak właśnie było.
W związku z powyższym i biorąc pod uwagę fakt, iż strony nie skierowały do mnie żadnych wniosków ani skarg 3 , stwierdzam, że zapewniono możliwość skutecznego wykonania praw proceduralnych wszystkich uczestników postępowania.
Bruksela, dnia 14 lipca 2015 r.
Wouter WILS |