Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Syniverse/Mach (COMP/M.6690).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.60.5

Akt nienormatywny
Wersja od: 1 marca 2014 r.

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1

Syniverse/Mach (COMP/M.6690)

(2014/C 60/04)

(Dz.U.UE C z dnia 1 marca 2014 r.)

I.

 PRZEBIEG PROCEDURY

1.
W dniu 16 listopada 2012 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw 2 , Komisja Europejska otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwo Syniverse Holdings, Inc. przejmuje, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wyłączną kontrolę nad całym przedsiębiorstwem WP Roaming III Sàrl ("Mach") 3 .
2.
Proponowana transakcja nie ma wymiaru unijnego w rozumieniu art. 1 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Na wniosek strony zgłaszającej skierowano ją jednak do Komisji zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
3.
Komisja wszczęła postępowanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw w dniu 20 grudnia 2012 r. W dniu 21 grudnia 2012 r. stronie zgłaszającej udzielono dostępu do nieopatrzonej klauzulą poufności wersji niektórych najważniejszych dokumentów zebranych w trakcie pierwszego etapu postępowania wyjaśniającego.

II.

 PROCEDURA

Pisemne zgłoszenie zastrzeżeń
4.
W dniu 5 marca 2013 r. Komisja przyjęła pisemne zgłoszenie zastrzeżeń zgodnie z art. 18 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
5.
Ze wstępnych ustaleń Komisji zawartych w pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń wynikało, że zgłoszona koncentracja zrodzi problemy w zakresie konkurencji na rynkach usług (i) gromadzenia i przekazywania danych roamingowych za pośrednictwem sieci GSM na całym świecie i w EOG oraz (ii) wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym na całym świecie i w EOG. Jeśli chodzi o drugi rynek usług, wstępnie sformułowano taki sam wniosek w przypadku ewentualnego zdefiniowania szerszego rynku obejmującego usługi wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym oraz gromadzenia i przekazywania strumienia danych.
6.
W dniu 19 marca 2013 r. strona zgłaszająca udzieliła odpowiedzi na pisemne zgłoszenie zastrzeżeń. Nie wnioskowała ona o przeprowadzenie spotkania wyjaśniającego.

Dostęp do akt

7.
Strona zgłaszająca uzyskała dostęp do akt w postaci płyt CD-ROM, które otrzymała odpowiednio w dniach 6 marca 2013 r., 11 kwietnia 2013 r. i 7 maja 2013 r.

Osoby trzecie

8.
Jeden z konkurentów łączących się stron, Transaction Network Services Inc., oraz dwóch ich klientów, Deutsche Telecom AG i Belgacom 4 , wykazali "uzasadniony interes" w rozumieniu art. 18 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, w związku z czym uznano je za zainteresowane osoby trzecie. Otrzymali oni informacje o charakterze i przedmiocie postępowania oraz możliwość przedstawienia swoich stanowisk.

Zobowiązania

9.
W celu rozwiązania problemów w zakresie konkurencji, opisanych w pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń, w dniu 11 marca 2013 r. strona zgłaszająca przedstawiła zobowiązania. Komisja stwierdziła, że zobowiązania były niewystarczające do rozwiązania problemów w zakresie konkurencji wynikających z połączenia.
10.
W dniu 26 marca 2013 r. strona zgłaszająca przedłożyła poprawione zobowiązania. Komisja przeprowadziła test rynkowy pod kątem zmienionych zobowiązań i stwierdziła, że aby rozwiązać problemy w zakresie konkurencji zobowiązania należy poprawić.
11.
W dniu 19 kwietnia 2013 r. strona zgłaszająca przedstawiła ostateczne zobowiązania polegające na zbyciu działalności gospodarczej Mach dotyczącej usług w zakresie gromadzenia i przekazywania danych roamingowych za pośrednictwem sieci GSM oraz usług wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym na terytorium EOG. Ostateczne zobowiązania opatrzone były szeregiem warunków i zobowiązań, dotyczących zwłaszcza włączenia niektórych wymagań nabywcy oraz klauzuli umówionego nabywcy. Komisja stwierdziła, że ostateczne zobowiązania rozwiązują stwierdzone problemy w zakresie konkurencji na rynkach usług w zakresie gromadzenia i przekazywania danych roamingowych za pośrednictwem sieci GSM oraz usług wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym.

III.

 PROJEKT DECYZJI

12.
Uważam, że niniejszy projekt decyzji obejmuje jedynie zastrzeżenia, w odniesieniu do których łączącym się stronom zapewniono możliwość przedstawienia swoich stanowisk.

IV.

 UWAGI KOŃCOWE

13.
Stwierdzam, że wszyscy uczestnicy postępowania mieli możliwość skutecznego skorzystania w przedmiotowej sprawie z przysługujących im praw procesowych.

Bruksela dnia 21 maja 2013 r.

Michael ALBERS
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29).
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw) (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1).
3 Transakcja nie obejmuje przejęcia Evenex ApS ani stanowiącej w całości jej własność spółki zależnej Evenex AS.
4 Decyzja obejmowała także Belgacom International Carrier Services.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.