Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Reuters Instrument Codes (RICs) (COMP/39.654).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2013.326.3

Akt nienormatywny
Wersja od: 12 listopada 2013 r.

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1

Reuters Instrument Codes (RICs)

(COMP/39.654)

(2013/C 326/03)

(Dz.U.UE C z dnia 12 listopada 2013 r.)

(1)
W dniu 30 października 2009 r. Komisja podjęła decyzję o wszczęciu postępowania przeciwko Thomson Reuters Corporation i spółkom pod jego bezpośrednią lub pośrednią kontrolą, w tym Reuters Limited ("Thomson Reuters"), w sprawie domniemanego nadużycia pozycji dominującej na światowym rynku skonsolidowanego zasilania danymi w czasie rzeczywistym.
(2)
W dniu 19 września 2011 r. Komisja przyjęła wstępną ocenę zgodnie z art. 9 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1/2003 2 i powiadomiła o tym Thomson Reuters w dniu 20 września 2011 r. Zgodnie ze wstępną oceną przedsiębiorstwo Thomson Reuters uznano za dominujące na światowym rynku skonsolidowanego zasilania danymi w czasie rzeczywistym, a jego restrykcyjne praktyki związane z udzielaniem licencji na kody instrumentów Reuters (Reuters Instrument Codes, RIC) stanowią naruszenie art. 102 TFUE i art. 54 Porozumienia EOG.
(3)
W dniu 8 listopada 2011 r. Thomson Reuters przedstawił pierwszą propozycję zobowiązań w odpowiedzi na zastrzeżenia Komisji wyrażone we wstępnej ocenie. W dniu 14 grudnia 2011 r., zgodnie z art. 27 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1/2003, Komisja opublikowała w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej zawiadomienie, w którym streszczono sprawę, podsumowano zobowiązania oraz wezwano osoby trzecie do przedstawienia uwag w odpowiedzi na propozycję Thomson Reuters 3 . W odpowiedzi na otrzymane uwagi Thomson Reuters przedstawił w dniu 27 czerwca 2012 r. poprawioną propozycję zobowiązań. W dniu 12 lipca 2012 r. Komisja przeprowadziła drugie badanie rynku i opublikowała poprawione zobowiązania 4 .
(4)
Respondenci odnieśli się krytycznie do różnych aspektów poprawionych zobowiązań. W swojej decyzji na mocy art. 9 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1/2003 Komisja uznała, że zmienione zobowiązania zaproponowane w dniu 7 listopada 2012 r. przez Thomson Reuters, następnie poprawione w wyniku odpowiedzi otrzymanych podczas drugiego badania rynku, są wiążące dla tego przedsiębiorstwa oraz że w świetle zaproponowanych zmienionych zobowiązań nie ma podstaw do podejmowania przez nią dalszych działań.
(5)
Do tej pory nie otrzymałem żadnego wniosku ani żadnej skargi od którejkolwiek ze stron w niniejszej sprawie 5 . Mając to na uwadze, uważam, że w niniejszej sprawie przestrzegano skutecznego wykonywania praw procesowych wszystkich stron.

Bruksela dnia 29 listopada 2012 r.

Michael ALBERS
1 Na podstawie art. 16 i 17 decyzji Przewodniczącego Komisji Europejskiej 2011/695/UE z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29) ("decyzja 2011/695/UE").
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 1/2003 z dnia 16 grudnia 2002 r. w sprawie wprowadzenia w życie reguł konkurencji ustanowionych w art. 81 i 82 Traktatu (Dz.U. L 1 z 4.1.2003, s. 1).
3 Zawiadomienie opublikowane na podstawie art. 27 ust. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 w sprawie COMP/39.654 - Reuters Instrument Codes, RIC (Dz.U. C 364 z 14.12.2011, s. 21).
4 Zawiadomienie opublikowane na podstawie art. 27 ust. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 w sprawie COMP/39.654 - Reuters Instrument Codes, RIC (Dz.U. C 204 z 12.7.2012, s. 44).
5 Zgodnie z art. 15 ust. 1 decyzji 2011/695/UE strony postępowania, które proponują zobowiązania na podstawie art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1/2003, mogą na każdym etapie procedury zwrócić się do urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające, aby zapewnić sobie możliwość skutecznego wykonywania praw procesowych.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.