Sprawozdanie dotyczące sprawozdania finansowego Europejskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa na Morzu za rok budżetowy 2005, wraz z odpowiedziami Agencji.
Dz.U.UE.C.2006.312.30
Akt nienormatywnydotyczące sprawozdania finansowego Europejskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa na Morzu za rok budżetowy 2005, wraz z odpowiedziami Agencji
(2006/C 312/06)
(Dz.U.UE C z dnia 19 grudnia 2006 r.)
WSTĘP
Niniejsze sprawozdanie zostało przyjęte przez Trybunał Obrachunkowy w Luksemburgu na posiedzeniu w dniu 28 września 2006 r.
W imieniu Trybunału Obrachunkowego | |
Hubert WEBER | |
Prezes |
Tabela 1
Europejska Agencja ds. Bezpieczeństwa na Morzu (siedziba tymczasowa: Bruksela, przewidziane przeniesienie siedziby do Lizbony)
Zakres kompetencji wspólnotowych według Traktatu | Kompetencje Agencji (rozporządzenie (WE) nr 1406/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 czerwca 2002 r., zmienione rozporządzeniami (WE) nr 1644/2003 z dnia 22 lipca 2003 r. i (WE) nr 724/2004 z dnia 31 marca 2004 r.) | Zarządzanie | Środki udostępnione Agencji (2004) | Produkty i usługi dostarczone/wyświadczone 2005 | |
Wspólna polityka transportowa: Rada, stanowiąc większością kwalifikowaną, może zadecydować, czy, w jakim zakresie i w jakim trybie właściwe przepisy mogą być przyjęte dla transportu morskiego i lotniczego. (artykuł 80 Traktatu). | Cele: - zapewnienie wysokiego, jednolitego i skutecznego poziomu bezpieczeństwa na morzu i zapobieganie zanieczyszczeniom ze statków, - zapewnianie pomocy technicznej i naukowej Komisji i państwom członkowskim, - kontrola stosowania prawodawstwa wspólnotowego w tym zakresie oraz ocena skuteczności podejmowanych środków, - ustanowienie środków operacyjnych w celu walki z zanieczyszczeniem wód europejskich. | Zadania: - wspomaganie Komisji w tworzeniu i wykonywaniu prawodawstwa wspólnotowego, - monitorowanie funkcjonowania wspólnotowego reżimu kontroli państwa portu, co może obejmować kontrole w państwach członkowskich, - zapewnianie Komisji pomocy technicznej w zakresie kontroli statków prowadzonej przez państwo portu, - współpraca z państwami członkowskimi w celu tworzenia rozwiązań technicznych i dostarczanie im pomocy w zakresie wykonywania prawodawstwa wspólnotowego, - promowanie współpracy pomiędzy państwami nadbrzeżnymi w odnośnych rejonach żeglugi, - rozwijanie niezbędnych systemów informacji, - ułatwianie współpracy między państwami członkowskimi i Komisją w celu opracowania wspólnej metodologii przeprowadzania dochodzeń dotyczących wypadków, - dostarczanie Komisji i państwom członkowskim wiarygodnych informacji na temat bezpieczeństwa na morzu i zanieczyszczeń ze statków, - pomoc Komisji i państwom członkowskim w identyfikacji i ściganiu statków dokonujących nielegalnych zrzutów, - kontrola uznanych przez UE towarzystw klasyfikacyjnych i przedstawianie Komisji odpowiednich sprawozdań, - pomoc Komisji w opracowywaniu i wykonywaniu zadań dotyczących dyrektywy w sprawie wyposażenia statków, - dostarczanie Komisji danych dotyczących zastosowania dyrektywy w sprawie portowych urządzeń do odbioru odpadów w portach europejskich. | 1) Rada administracyjna: Skład Po jednym przedstawicielu z każdego państwa członkowskiego, czterech przedstawicieli Komisji, czterech przedstawicieli, bez prawa głosu, właściwych sektorów zawodowych. Zadania: - uchwalanie budżetu i zatwierdzanie programu pracy, - rozpatrywanie wniosków państw członkowskich o pomoc techniczną. 2) Dyrektor zarządzający: Mianowany przez radę administracyjną na wniosek Komisji. 3) Kontrola zewnętrzna: Trybunał Obrachunkowy. 4) Organ udzielający absolutorium z wykonania budżetu: Parlament na zalecenie Rady. | Budżet ostateczny na 2005 r.: 35,3 mln euro (13,3 mln euro), z czego dotacje wspólnotowe: 100 % (100 %). Zatrudnienie na dzień 31 grudnia 2005 r.: 95 (55) stanowisk w planie zatrudnienia, z czego obsadzonych: 80 (34) + 20 (9) innych stanowisk (kontrakty pomocnicze, oddelegowani eksperci narodowi, personel lokalny i pracownicy zatrudnieni na czas określony). Całkowite zatrudnienie: 100 (43), z czego wykonujący zadania - operacyjne: 65 (27). - administracyjne: 27 (13), - mieszane: 8 (3). | Liczba wydanych specyfikacji technicznych oraz wytycznych: 29. Inspekcje/- kontrole: 40. Dochodzenia: 10. Seminaria: 22. |
Źródło: Informacje przekazane przez Agencję. |
EUROPEJSKA AGENCJA DS. BEZPIECZEŃSTWA NA MORZU
Tabela 2
Wykonanie budżetu za rok budżetowy 2005
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Tabela 3
Rachunek dochodów i wydatków za rok budżetowy 2005(1)
(w tys. euro) | |
2005 | |
Dochody operacyjne | |
Dotacje wspólnotowe | 15.656 |
Ogółem (a) | 15.656 |
Wydatki operacyjne | |
Personel | 6.099 |
Administracja | 2.194 |
Działania operacyjne | 2.925 |
Ogółem (b) | 11.218 |
Wynik operacyjny (c = a - b) | 4.438 |
Inne przychody (d) | 0 |
Inne koszty (e) | 3 |
Wynik ekonomiczny (f = c + d - e) | 4.435 |
(1) Dane za rok budżetowy 2004 nie zostały podane, ponieważ z powodu zmian w stosowanych metodach rachunkowości nie są one porównywalne z danymi za rok budżetowy 2005. |
Tabela 4
Bilans na dzień 31 grudnia 2005 r. i 31 grudnia 2004 r.(1)
(w tys. euro) | ||
2005 | 2004 | |
Aktywa | ||
Aktywa trwałe | 524 | 206 |
Należności krótkoterminowe | 5.456 | 138 |
Środki pieniężne | 8.866 | 9.754 |
Ogółem | 14.846 | 10.098 |
Pasywa | ||
Wynik z poprzednich lat budżetowych | 2.750 | 0 |
Wynik roku budżetowego | 4.435 | 2.750 |
Zobowiązania krótkoterminowe | 7.661 | 7.348 |
Ogółem | 14.846 | 10.098 |
(1) Dane za rok budżetowy 2004 zostały przetworzone dla zapewnienia porównywalności z danymi za rok budżetowy 2005. |
Źródło: Dane Agencji. Niniejsze tabele przedstawiają skróconą wersję danych dostarczonych przez Agencję w jej własnym sprawozdaniu finansowym.
ODPOWIEDZI AGENCJI
______
(1) Dz.U. L 208 z 5.8.2002, str. 1.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, str. 1.
(3) Sprawozdanie finansowe zostało sporządzone w dniu 16 czerwca 2006 r. i wpłynęło do Trybunału w dniu 3 lipca 2006 r.
(4) Komisja oceniająca składała się z urzędników należących do tej samej jednostki, podczas gdy zgodnie z przepisami w komisji tej powinny być reprezentowane co najmniej dwie jednostki organizacyjne.
(5) W przypadku części nr 3 wybrane przedsiębiorstwo nie dostarczyło dokumentów potwierdzających jego zdolność techniczną do realizacji zlecanych zadań.