Sprawozdanie dotyczące sprawozdania finansowego Europejskiej Agencji Chemikaliów za rok budżetowy 2013 wraz z odpowiedziami Agencji.
Dz.U.UE.C.2014.442.132
Akt nienormatywnySPRAWOZDANIE
dotyczące sprawozdania finansowego Europejskiej Agencji Chemikaliów za rok budżetowy 2013 wraz z odpowiedziami Agencji
(Dz.U.UE C z dnia 10 grudnia 2014 r.)
WPROWADZENIE
INFORMACJE LEŻĄCE U PODSTAW POŚWIADCZENIA WIARYGODNOŚCI
POŚWIADCZENIE WIARYGODNOŚCI |
3. Na mocy postanowień art. 287 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) Trybunał zbadał: |
a) roczne sprawozdanie finansowe Agencji obejmujące sprawozdanie finansowe 3 oraz sprawozdanie z wykonania budżetu 4 za rok budżetowy zakończony dnia 31 grudnia 2013 r., jak również |
b) legalność i prawidłowość transakcji leżących u podstaw tego sprawozdania. |
Zadania kierownictwa |
4. Kierownictwo odpowiada za sporządzenie i rzetelną prezentację rocznego sprawozdania finansowego Agencji oraz za legalność i prawidłowość transakcji leżących u jego podstaw 5 : |
a) Zadania kierownictwa w zakresie rocznego sprawozdania finansowego Agencji obejmują: zaprojektowanie, wdrożenie i utrzymywanie systemu kontroli wewnętrznej umożliwiającego sporządzenie i rzetelną prezentację sprawozdania finansowego, które nie zawiera istotnych zniekształceń spowodowanych nadużyciem lub błędem, a także wybór i stosowanie właściwych zasad (polityki) rachunkowości na podstawie zasad rachunkowości przyjętych przez księgowego Komisji 6 oraz sporządzanie szacunków księgowych, które są racjonalne w danych okolicznościach. Dyrektor zatwierdza roczne sprawozdanie finansowe Agencji po tym, jak zostanie ono sporządzone przez księgowego Agencji na podstawie wszystkich dostępnych informacji. Do sprawozdania finansowego księgowy dołącza oświadczenie, w którym stwierdza między innymi, czy uzyskał wystarczającą pewność, że daje ono prawdziwy i rzetelny obraz sytuacji finansowej Agencji we wszystkich istotnych aspektach. |
b) Zadania kierownictwa w zakresie legalności i prawidłowości transakcji leżących u podstaw rozliczeń i zgodności z zasadą należytego zarządzania finansami obejmują zaprojektowanie, wdrożenie i utrzymywanie skutecznego i wydajnego systemu kontroli wewnętrznej, w tym właściwego nadzoru, jak również podejmowanie odpowiednich działań w celu zapobiegania nieprawidłowościom i nadużyciom finansowym oraz - w razie konieczności - wszczynanie postępowań sądowych w celu odzyskania nienależnie wypłaconych lub niewłaściwie wykorzystanych środków finansowych. |
Zadania Trybunału |
5. Zadaniem Trybunału jest przedstawienie Parlamentowi Europejskiemu i Radzie 7 , na podstawie przeprowadzonej przez siebie kontroli, poświadczenia wiarygodności dotyczącego rocznego sprawozdania finansowego Agencji oraz legalności i prawidłowości transakcji leżących u podstaw tego sprawozdania. Trybunał przeprowadza kontrolę zgodnie z wydanymi przez IFAC Międzynarodowymi Standardami Rewizji Finansowej i kodeksem etyki oraz z Międzynarodowymi Standardami Najwyższych Organów Kontroli wydanymi przez INTOSAI (ISSAI). Zgodnie z tymi standardami Trybunał zobowiązany jest zaplanować i przeprowadzić kontrolę w taki sposób, aby uzyskać wystarczającą pewność, że roczne sprawozdanie finansowe Agencji nie zawiera istotnych zniekształceń, a leżące u jego podstaw transakcje są legalne i prawidłowe. |
6. W ramach kontroli stosuje się procedury mające na celu uzyskanie dowodów kontroli potwierdzających kwoty i informacje zawarte w rocznym sprawozdaniu finansowym oraz legalność i prawidłowość transakcji leżących u jego podstaw. Dobór procedur zależy od osądu kontrolera, w tym od oceny ryzyka wystąpienia - w wyniku nadużycia lub błędu - istotnego zniekształcenia w rocznym sprawozdaniu finansowym lub istotnej niezgodności transakcji leżących u podstaw tego sprawozdania z wymogami przepisów Unii Europejskiej. W celu zaprojektowania procedur kontroli odpowiednich w danych okolicznościach kontroler, dokonując oceny ryzyka, bierze pod uwagę system kontroli wewnętrznej w zakresie dotyczącym sporządzania i rzetelnej prezentacji rocznego sprawozdania finansowego oraz systemy nadzoru i kontroli wprowadzone celem zapewnienia legalności i prawidłowości transakcji leżących u podstaw tego sprawozdania. Kontrola obejmuje także ocenę stosowności przyjętych zasad (polityki) rachunkowości oraz racjonalności sporządzonych szacunków księgowych, a także ocenę ogólnej prezentacji rocznego sprawozdania finansowego. |
7. Trybunał uznał, że uzyskane dowody kontroli stanowią wystarczającą i odpowiednią podstawę do wydania poświadczenia wiarygodności. |
Opinia na temat wiarygodności rozliczeń |
8. W opinii Trybunału roczne sprawozdanie finansowe Agencji przedstawia rzetelnie we wszystkich istotnych aspektach jej sytuację finansową na dzień 31 grudnia 2013 r. oraz wyniki transakcji i przepływy pieniężne za kończący się tego dnia rok, zgodnie z przepisami jej regulaminu finansowego oraz z zasadami rachunkowości przyjętymi przez księgowego Komisji. |
Opinia na temat legalności i prawidłowości transakcji leżących u podstaw rozliczeń |
9. W opinii Trybunału transakcje leżące u podstaw rocznego sprawozdania finansowego Agencji za rok budżetowy zakończony w dniu 31 grudnia 2013 r. są legalne i prawidłowe we wszystkich istotnych aspektach. |
UWAGI DOTYCZĄCE ZARZĄDZANIA BUDŻETEM
INNE UWAGI
DZIAŁANIA PODJĘTE W ZWIĄZKU Z ZESZŁOROCZNYMI UWAGAMI
Niniejsze sprawozdanie zostało przyjęte przez Izbę IV, której przewodniczył Milan Martin CVIKL, członek Trybunału Obrachunkowego, na posiedzeniu w Luksemburgu w dniu 1 lipca 2014 r.
W imieniu Trybunału Obrachunkowego | |
Vítor Manuel da SILVA CALDEIRA | |
Prezes |
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK I
Działania podjęte w związku z zeszłorocznymi uwagami
Działania podjęte w związku z zeszłorocznymi uwagami
Rok | Uwagi Trybunału | Działania naprawcze (zrealizowane/w trakcie realizacji/ niepodjęte/brak danych lub nie dotyczy) |
2011 | Budżet Agencji na 2011 r. wyniósł 93,2 mln euro, z czego 14,9 mln euro (16 %) zostało przeniesionych na rok 2012. Przeniesione środki związane z tytułem III (wydatki operacyjne) wyniosły 11,5 mln euro (55 %). Poziom przeniesień jest zbyt wysoki i niezgodny z zasadą jednoroczności budżetu. | nie dotyczy |
2011 | Wyniki ostatniego spisu z natury przeprowadzonego w 2011 r. wskazują na kilka niedociągnięć, w szczególności dotyczących niskiego odsetka aktywów teleinformatycznych sprawdzonych pod kątem wartości. Nie ma formalnej polityki dotyczącej spisu aktywów trwałych. | zrealizowane |
2012 | Wyniki spisu z natury dowodzą poważnych słabości w zakresie zabezpieczenia i śledzenia aktywów trwałych. Brak jest procedury śledzenia oprogramowania i podzespołów wewnętrznych (2 370 pozycji z 5 878 teleinformatycznych aktywów trwałych w ewidencji). Ponadto nie znaleziono 306 pozycji, w tym 93 komputerów przenośnych i 29 stacjonarnych. | zrealizowane |
2012 | Wskaźnik wykonania budżetu za 2012 r. był zadowalający w tytułach I i II. W tytule III zanotowano wprawdzie wysoki poziom przeniesień środków, na które zaciągnięto zobowiązania (50 %, tj. 11,3 mln euro), jednak związane jest to przede wszystkim z wieloletnim charakterem ważnych projektów informatycznych (3,7 mln euro), z ocenami substancji, w przypadku których termin oceny rocznej przypada w lutym roku następnego (1,8 mln euro), z tłumaczeniami, które nie zostały jeszcze wykonane na koniec roku (1,3 mln euro) oraz z rozpoczęciem w drugiej połowie roku dwóch nowych działań: w zakresie produktów biobójczych (1,2 mln euro) i w zakresie procedury zgody po uprzednim poinformowaniu (1,3 mln euro). | nie dotyczy |
ZAŁĄCZNIK II
Europejska Agencja Chemikaliów (Helsinki)
Kompetencje i działania
Europejska Agencja Chemikaliów (Helsinki)
Kompetencje i działania
Zakres kompetencji Unii według Traktatu | Gromadzenie informacji - Podstawą prawną rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 w sprawie rejestracji, oceny, udzielania stosowanych zezwoleń i ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH), którym utworzono Europejską Agencję Chemikaliów, jest art. 114 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej. |
Kompetencje Agencji (zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady (rozporządzenie REACH), rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 (w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin - rozporządzenie CLP), rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 528/ 2012 (rozporządzenie o produktach biobójczych) oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 649/2012 (zgoda po uprzednim poinformowaniu)) | Cele - Celem rozporządzenia REACH i rozporządzenia CLP jest zapewnienie wysokiego poziomu ochrony zdrowia ludzkiego i środowiska, w tym propagowanie alternatywnych metod oceny zagrożeń stwarzanych przez substancje, a także zapewnienie swobodnego przepływu substancji na rynku wewnętrznym, przy jednoczesnym wsparciu konkurencyjności i innowacyjności (art. 1 ust. 1 rozporządzenia REACH, art. 1 rozporządzenia CLP). - Agencja została ustanowiona w celu zarządzania technicznymi, naukowymi i administracyjnymi aspektami rozporządzenia REACH i - w pewnych przypadkach - realizacji tych aspektów oraz w celu zapewnienia spójności tych aspektów na poziomie unijnym (art. 75 rozporządzenia REACH) oraz zarządzania zadaniami dotyczącymi klasyfikacji i oznakowania substancji chemicznych wynikającymi z rozporządzenia CLP. Zadania - Otrzymywanie dokumentów rejestracyjnych i innej dokumentacji substancji chemicznych oraz sprawdzanie ich kompletności (tytuł II rozporządzenia REACH). - Odpowiadanie na zapytania przed dokonaniem rejestracji oraz podejmowanie decyzji na temat udostępniania istniejących danych (tytuł III rozporządzenia REACH). - Ocena dokumentacji pod kątem zgodności z rozporządzeniem REACH i przygotowanie związanych z tym propozycji przeprowadzania badań oraz koordynacja procesu oceny substancji (tytuł VI rozporządzenia REACH). - Rozpatrywanie wniosków dotyczących substancji wzbudzających szczególnie duże obawy w celu umieszczenia ich na liście kandydackiej oraz sporządzanie zaleceń dla niektórych z substancji mających podlegać włączeniu do załącznika XIV, a także rozpatrywanie wniosków o udzielenie zezwolenia (tytuł VII rozporządzenia REACH). - Rozpatrywanie dokumentacji dotyczącej ograniczenia produkcji (tytuł VIII rozporządzenia REACH). - Tworzenie i prowadzenie publicznych baz danych zawierających informacje o wszystkich zarejestrowanych substancjach oraz udostępnianie publicznie za pośrednictwem internetu niektórych informacji (art. 77 i 119 rozporządzenia REACH). - Dostarczanie wytycznych technicznych i naukowych oraz narzędzi (art. 77 rozporządzenia REACH, art. 50 ust. 2 rozporządzenia CLP) w zależności od potrzeb i na mocy rozporządzenia o produktach biobójczych (UE) nr 528/2012. - Zapewnianie państwom członkowskim i instytucjom unijnym możliwie najlepszego doradztwa naukowego i technicznego w kwestiach dotyczących chemikaliów, które leżą w kompetencjach Agencji i zostały do niej skierowane na podstawie przepisów rozporządzenia REACH i rozporządzenia CLP (art. 77 ust. 1 rozporządzenia REACH, art. 50 ust. 1 rozporządzenia CLP). - Otrzymywanie wniosków w sprawie klasyfikacji i oznakowania, prowadzenie publicznych wykazów klasyfikacji i oznakowania, rozpatrywanie wniosków o stosowanie alternatywnej nazwy rodzajowej oraz rozpatrywanie wniosków o harmonizację klasyfikacji i oznakowania substancji. |
- Realizowanie zadań technicznych i naukowych zgodnie z rozporządzeniem o produktach biobójczych (UE) nr 528/2012, które weszło w życie z dniem 1 września 2013 r. | |
- Realizowanie zadań zgodnie z rozporządzeniem PIC (Prior Informed Consent - zgoda po uprzednim poinformowaniu) (UE) nr 649/2012, po jego wejściu w życie w marcu 2014 r. | |
Zarządzanie | Zarząd |
Zarząd składa się z jednego przedstawiciela z każdego państwa członkowskiego mianowanego przez Radę i nie więcej niż sześciu przedstawicieli mianowanych przez Komisję, w tym trzech przedstawicieli zainteresowanych stron bez prawa głosu, a także dwóch niezależnych osób mianowanych przez Parlament Europejski (art. 79 rozporządzenia REACH). | |
Zadania | |
Zgodnie z art. 78 rozporządzenia REACH oraz z ramowym rozporządzeniem finansowym dotyczącym agencji zadania obejmują głównie przyjmowanie rocznych i wieloletnich programów prac, ostatecznego budżetu, ogólnego sprawozdania, regulaminu wewnętrznego oraz mianowanie dyrektora wykonawczego i sprawowanie nad nim władzy dyscyplinarnej. Ponadto Zarząd powołuje członków Rady Odwoławczej i komitetów. | |
Dyrektor wykonawczy | |
Zadania | |
Art. 83 rozporządzenia REACH. | |
Komitety | |
W ramach Agencji działają 3 komitety (Komitet ds. Oceny Ryzyka, Komitet Państw Członkowskich oraz Komitet ds. Analiz Społeczno-Ekonomicznych). | |
Zadania | |
Art. 77 ust. 3 lit. a)-c) rozporządzenia REACH. | |
Forum wymiany informacji na temat egzekwowania przepisów | |
Zadania | |
Art. 77 ust. 4 lit. a)-h) rozporządzenia REACH. | |
Sekretariat | |
Zadania | |
Art. 77 ust. 2 lit. a)-o) rozporządzenia REACH. | |
Rada Odwoławcza | |
Zadania | |
Art. 76 ust. 1 lit. h) rozporządzenia REACH. | |
Kontrola zewnętrzna | |
Europejski Trybunał Obrachunkowy. | |
Kontrola wewnętrzna | |
Służba Audytu Wewnętrznego Komisji. | |
Organ udzielający absolutorium z wykonania budżetu | |
Parlament Europejski działający na zalecenie Rady (art. 97 ust. 10 rozporządzenia REACH). | |
Środki udostępnione Agencji w roku 2013 (2012) | Budżet (w tym budżety korygujące) - 107,7 (98,9) mln euro, w tym: - dochody z opłat: 86,1 (26,6) mln euro, - wkład Unii: 8,6 (4,9) mln euro na wsparcie wdrożenia rozporządzenia Parlamentu i Rady (UE) nr 528/2012 w sprawie udostępniania na rynku i stosowania produktów biobójczych (6,1 mln euro) i wkład równoważący (0,9 mln euro), wsparcie wdrożenia rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 649/2012 dotyczącego wywozu i przywozu niebezpiecznych substancji chemicznych (1,5 mln euro) oraz instrumentu pomocy przedakcesyjnej - IPA (0,1 mln euro). Zatrudnienie na dzień 31 grudnia 2013 r. - Liczba stanowisk w planie zatrudnienia: 503 (470) - Liczba stanowisk obsadzonych: 468 (447) - Inni pracownicy: 95 (90) (pracownicy kontraktowi i oddelegowani eksperci krajowi). - Łączna liczba pracowników: 563 (506), w tym wykonujący zadania: - operacyjne: 386 (352), - administracyjne i pomocnicze: 177 (185). |
Produkty i usługi w roku 2013 (2012) | Program prac ECHA obejmował 17 niżej wymienionych działań: Działania rejestracyjne, przedrejestracyjne i związane ze wspólnym korzystaniem z danych - Liczba przetworzonych dokumentacji rejestracyjnych: 14 839 (9 773) - Liczba zakończonych ocen wniosków o zapewnienie poufności: 662 (630) decyzje (pozytywne lub negatywne) na 860 ocen (wstępnych i końcowych) - Liczba otrzymanych zapytań: 1 903 (1 632) - Liczba wydanych decyzji w zakresie udostępniania danych: 11 (1) - Liczba substancji, na temat których informacje udostępniono publicznie (z wyjątkiem informacji poufnych): 10 561 (7 884) Ocena - Liczba przeprowadzonych kontroli zgodności: 637 (198) - Liczba ostatecznych decyzji dotyczących propozycji przeprowadzenia badania: 111 (171) Zarządzanie ryzykiem - Liczba substancji wytypowanych do umieszczenia na liście kandydackiej: 13 (67) - Liczba zaleceń dotyczących substancji wytypowanych do umieszczenia w załączniku XIV: 1 (0) - Liczba dokumentacji w sprawie wprowadzenia ograniczeń, przedłożonych do decyzji Komisji: 2 (1) - Liczba otrzymanych wniosków o udzielenie zezwolenia: 8 (0) - Liczba zgłoszeń substancji znajdujących się na liście kandydackiej, zawartych w wyrobach: 93 (31) Klasyfikacja i oznakowanie - Liczba otrzymanych zgłoszeń w sprawie klasyfikacji i oznakowania: 6,1 mln w odniesieniu do ponad 125 000 substancji (z których prawie 116 000 jest ujętych w publicznie dostępnych zgłoszeniach) |
- Liczba otrzymanych propozycji zharmonizowanej klasyfikacji i oznakowania: 29 (27) | |
- Liczba wniosków o stosowanie alternatywnej nazwy rodzajowej dla substancji w mieszaninach: 28 (13) | |
Doradztwo i udzielanie pomocy | |
- Liczba odpowiedzi udzielonych przez centra informacyjne: 5 975 (w tym odpowiedzi na pytania przesłane do Agencji za pośrednictwem formularzy kontaktowych, zadane podczas seminariów internetowych lub przez indywidualnych użytkowników). Centra informacyjne przyjęły także od przedsiębiorstw, za pośrednictwem formularzy kontaktowych, 755 wniosków o podjęcie działań, skierowanych do innych działów Agencji. | |
- Liczba nowych dokumentów zawierających wytyczne: 1 (0) oraz liczba zaktualizowanych wytycznych: 7 (30), w tym 4 sprostowania (17). | |
Naukowe narzędzia informatyczne | |
- Ukończenie przygotowań systemu REACH-IT z terminem w roku 2013. | |
- Opracowanie i uruchomienie rejestru R4BP3 oraz sekcji dotyczącej produktów biobójczych na internetowej stronie informacyjnej Agencji na temat rozporządzenia w sprawie produktów biobójczych. | |
- Dalszy rozwój i uruchomienie narzędzi informatycznych: IUCLID, CHESAR, Odyssey, RIPE, wykazu klasyfikacji i oznakowania. | |
- Wdrożenie rozwiązania informatycznego dla państw członkowskich polegającego na jednym punkcie dostępu do dokumentacji i danych dotyczących substancji. | |
- Dalsze poszerzanie zakresu rozpowszechniania informacji na temat substancji. | |
- Opracowanie nowej aplikacji w celu przetwarzania zgłoszeń i oświadczeń o wyrażeniu zgody na podstawie rozporządzenia PIC. | |
- Dalszy rozwój i uruchomienie procesu oceny dokumentacji oraz narzędzia Odyssey w celu wsparcia realizacji celów kontroli na 2013 r. | |
- Opracowanie nowej aplikacji, której celem będzie usprawnienie wszystkich procesów wewnętrznych wynikających z rozporządzeń REACH i CLP, ze zintegrowanym zautomatyzowanym systemem zarządzania sprawami, stanowiącym wsparcie w przygotowaniu decyzji i ewidencji Agencji. | |
Doradztwo naukowo-techniczne oferowane instytucjom i organom unijnym | |
- Wkład Agencji w opracowanie nowych metod badawczych, głównie za pośrednictwem programu OECD w zakresie wytycznych dotyczących badań. | |
- Zamówienie i udostępnienie oprogramowania stosowanego w metodach niebadawczych, z uwzględnieniem rozwoju nauki, wiedzy specjalistycznej zgromadzonej w ramach praktyki, doświadczenia i czynnej wymiany z ekspertami spoza Agencji. Wydarzenia o charakterze szkoleniowym dotyczące metod oceny zagrożeń alternatywnych do badań na zwierzętach dla ekspertów wewnętrznych i zewnętrznych. | |
- Seminarium internetowe na temat bezpiecznego stosowania nanomateriałów zgodnie z rozporządzeniem REACH - Część II: Obecnie stosowane najlepsze praktyki dla zdrowia ludzi oraz ocena zagrożenia dla środowiska ze strony nanomateriałów. | |
- Publikacja raportu "Ocena zdrowia ludzi i zagrożeń dla środowiska ze strony nanomateriałów - rozpowszechnianie najlepszych praktyk wśród rejestrujących na mocy rozporządzania REACH". | |
- Wkład Agencji w ustalenie podstawy niezbędnej do oceny skutków potencjalnych zmian w załącznikach do rozporządzenia REACH w odniesieniu do nanomateriałów. | |
- Projekt podsumowania głównych wniosków z dyskusji w ramach warsztatu naukowego na temat oceny ryzyka ze strony nanomateriałów dla osadów. | |
- Współpraca z Instytutem Zdrowia i Ochrony Konsumentów lub ze Wspólnym Centrum Badawczym. | |
Komitety i forum | |
- Liczba jednomyślnych porozumień osiągniętych w komitecie państw członkowskich: 155 (179) | |
- Liczba opinii Komitetu ds. Oceny Ryzyka: 41 (34) | |
- Liczba opinii Komitetu ds. Analiz Społeczno-Ekonomicznych: 3 (1) | |
- Liczba porad dotyczących ograniczeń produkcji: 6 (4) | |
Rada Odwoławcza | |
- Liczba złożonych odwołań: 22 (8) | |
- Liczba decyzji w sprawie odwołań: 8 (1) oraz liczba decyzji proceduralnych: 16 (6) | |
Komunikacja | |
- Zorganizowano 4 wydarzenia dla zainteresowanych podmiotów: | |
- ósmy dzień dla podmiotów zainteresowanych REACH i CLP w marcu (280 uczestników imprezy na miejscu, a 1 700 - zdalnych), | |
- pierwszy dzień dla podmiotów zainteresowanych produktami biobójczymi w czerwcu (270 uczestników imprezy na miejscu, a 1 200 - zdalnych), | |
- warsztaty dla akredytowanych podmiotów zainteresowanych w listopadzie (35 uczestników). | |
- spotkanie informacyjne dla nowo akredytowanych podmiotów zainteresowanych (11 uczestników). | |
- Zorganizowano 15 seminariów internetowych, w których uczestniczyło 2 060 osób. | |
- Opublikowano ok. 250 materiałów (w wersji papierowej i elektronicznej) w 23 językach urzędowych UE. | |
- Na stronie internetowej dokonano ok. 1 800 aktualizacji. | |
- Stronę internetową odwiedziło ok. 1 300 000 użytkowników; zarejestrowano 3 600 000 wejść. | |
- 53 publikacje. | |
- Wydano 45 komunikatów prasowych, zorganizowano 2 spotkania informacyjne dla prasy elektronicznej i udzielono 71 wywiadów dla mediów. | |
- 50 biuletynów informacyjnych, 51 elektronicznych biuletynów informacyjnych, 6 biuletynów, 503 posty w serwisie Twitter. | |
- 6 dwumiesięczników w formie biuletynów elektronicznych dla akredytowanych podmiotów zainteresowanych. | |
- 449 wewnętrznych informacji o aktualnych wydarzeniach, 50 wewnętrznych podsumowań aktualnych wydarzeń. | |
- Zorganizowano 4 kwartalne zgromadzenia pracowników, a dyrektor wykonawczy 3 razy zaprosił pracowników Agencji na śniadanie ze swoim udziałem. | |
Współpraca międzynarodowa | |
- Współpraca naukowo-techniczna z OECD (np. narzędzie IUCLID) i z agencjami równorzędnymi (Australia, Kanada, Japonia i USA), a także wsparcie techniczne dla Komisji w zakresie pracy na polu międzynarodowym (np. Globalnie Zharmonizowany System Klasyfikacji i Oznakowania Chemikaliów). | |
Zarządzanie | |
- Kontynuacja rozwoju i usprawniania systemów administracyjnych i systemów zarządzania, w tym IQMS. | |
Finanse, udzielanie zamówień publicznych i księgowość | |
- Rygorystyczne zarządzanie budżetem i rezerwą gotówkową. | |
- Agencja udzieliła zamówienia na usługi naukowe, informatyczne i administracyjne na mocy obowiązujących umów ramowych; pomyślnie zamknęła przetargi nieograniczone na zawarcie nowych umów ramowych na system zintegrowanego zarządzania zasobami ludzkimi (HR), na realizację trzeciego etapu QSAR Toolbox oraz na usługi podróżne i medyczne; dokonała kontroli mającej prowadzić do zwiększenia efektywności procesu zarządzania zamówieniami publicznymi i umowami, której wynikiem był plan działań do realizacji na 2014 r. | |
- Łączna liczba przedsiębiorstw sprawdzonych pod kątem statusu MŚP: 516. | |
Kadry i służby administracyjne | |
- 27 (23) zakończonych procedur naboru; 87 (65) zatrudnionych pracowników (pracownicy zatrudnieni na czas określony i pracownicy kontraktowi) | |
Informatyka i telekomunikacja | |
- Określenie i utrzymanie 67 rodzajów usług w celu zagwarantowania poprawnego i sprawnego działania infrastruktury i zasobów informatycznych. | |
- Dalsza identyfikacja i opracowywanie rozwiązań wysokiej dostępności zgodnie z wymogami planu zapewnienia ciągłości działania. | |
- Skuteczny outsourcing zarządzania i hosting kilku systemów IT. | |
- Aktualizacja 700 stanowisk roboczych w celu zapewnienia mobilnego i bezpiecznego rozwiązania o dużych możliwościach. | |
- Wdrożenie systemu zarządzania rejestrami opartego na zapisach dotyczących pracy Sekretariatu Zarządu, procesów planowania, monitorowania i przeglądu oraz zapisów ze spotkań koordynacyjnych Dyrektora. | |
- Zawarcie umowy ramowej na system zarządzania zasobami ludzkimi oparty na pakiecie oprogramowania udostępnionym z serwera zewnętrznego; proces realizacji rozpoczął się. | |
- Wdrożenie systemu identyfikacji użytkowników zapewniającego zwiększoną efektywność identyfikacji w przypadku systemów, które tworzą i usuwają konta użytkowników w sposób automatyczny. | |
Produkty biobójcze | |
- Analiza, zaprojektowanie i wdrożenie rejestru produktów biobójczych (R4BP): aplikacja zaczęła działać dnia 1 września 2013 r. | |
- Pierwsze istotne dokumenty zawierające wytyczne opracowano i opublikowano w 2013 r.: Poradnik dotyczący oceny zagrożeń dla zdrowia człowieka, Poradnik na temat udostępniania danych, Wytyczne dotyczące wniosków w sprawie równoważności technicznej, Wytyczne dotyczące wymagań w zakresie informacji i Poradnik dotyczący dostawców substancji czynnych. | |
- Pierwszy wstępny plan prac Komitetu ds. Produktów Biobójczych. | |
- Państwa członkowskie powołały członków grupy koordynacyjnej. | |
PIC | |
- Działania przygotowawcze. | |
Źródło: załącznik przekazany przez Agencję. |
ODPOWIEDZI AGENCJI
"W odniesieniu do wdrażania prawodawstwa Unii Europejskiej i rozporządzeń w sprawie opłat objętego zakresem działalności Agencji niniejsze poświadczenie musi być ograniczone do obszaru kompetencji Agencji. Ponieważ do zadań Europejskiej Agencji Chemikaliów nie należą kontrole ani inspekcje na poziomie krajowym, nie jest możliwe potwierdzenie, że na rynku Unii Europejskiej znajdują się w obiegu jedynie zarejestrowane lub dopuszczone substancje i produkty, za które uiszczono opłatę w Agencji".
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.