Sprawozdanie dotyczące sprawozdania finansowego Europejskiego Urzędu Policji (Europol) za rok budżetowy 2010, wraz z odpowiedziami Urzędu.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2011.366.179

Akt nienormatywny
Wersja od: 15 grudnia 2011 r.

SPRAWOZDANIE

dotyczące sprawozdania finansowego Europejskiego Urzędu Policji (Europol) za rok budżetowy 2010, wraz z odpowiedziami Urzędu

(2011/C 366/32)

(Dz.U.UE C z dnia 15 grudnia 2011 r.)

WPROWADZENIE

1.
Europejski Urząd Policji (zwany dalej Urzędem) z siedzibą w Hadze został ustanowiony decyzją Rady 2009/371/WSiSW z dnia 6 kwietnia 2009 r.(1). Decyzja ta ma zastosowanie od dnia 1 stycznia 2010 r. i zastępuje postanowienia konwencji, opartej na art. K.3 Traktatu o Unii Europejskiej, w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Policji (konwencja o Europolu). Celem Urzędu jest wspieranie i zwiększanie skuteczności działań i wzajemnej współpracy właściwych organów państw członkowskich w ramach zapobiegania przestępczości zorganizowanej, terroryzmowi i innym formom poważnej przestępczości, które dotyczą co najmniej dwóch państw członkowskich, oraz zwalczania tych zjawisk(2).
2.
Budżet Urzędu na 2010 r. wyniósł 92,8 mln euro. Liczba zatrudnionych przez Urząd pracowników wyniosła na koniec roku 436.
POŚWIADCZENIE WIARYGODNOŚCI

3. Na mocy postanowień art. 287 ust. 1 akapit drugi Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej Trybunał zbadał roczne sprawozdanie finansowe(3) Urzędu, obejmujące "sprawozdanie finansowe"(4) oraz "sprawozdanie z wykonania budżetu"(5) za rok budżetowy zakończony dnia 31 grudnia 2010 r., jak również zbadał legalność i prawidłowość transakcji leżących u podstaw tego sprawozdania.

4. Niniejsze poświadczenie jest skierowane do Parlamentu Europejskiego i Rady na mocy art. 185 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002(6).

Zadania dyrektora

5. Jako urzędnik zatwierdzający, dyrektor realizuje dochody i wydatki budżetu zgodnie z regulaminem finansowym Urzędu, na własną odpowiedzialność oraz w granicach zatwierdzonych środków(7). Dyrektor odpowiada za ustanowienie(8) struktury organizacyjnej oraz systemów i procedur zarządzania i kontroli wewnętrznej

związanych ze sporządzaniem ostatecznego sprawozdania finansowego(9), które jest wolne od istotnych nieprawidłowości, wynikających z nadużyć lub błędów, a także za zapewnienie legalności i prawidłowości transakcji leżących u podstaw tego sprawozdania.

Zadania Trybunału

6. Zadaniem Trybunału jest przedstawienie, na podstawie przeprowadzonej przez siebie kontroli, poświadczenia wiarygodności dotyczącego rocznego sprawozdania finansowego Urzędu oraz legalności i prawidłowości transakcji leżących u podstaw tego sprawozdania.

7. Trybunał przeprowadził kontrolę zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rewizji Finansowej wydanymi przez IFAC i Międzynarodowymi Standardami Najwyższych Organów Kontroli wydanymi przez INTOSAI (ISSAI)(10) oraz opracowanymi przez te organizacje kodeksami etyki. Zgodnie z tymi standardami Trybunał zobowiązany jest przestrzegać wymogów etycznych oraz zaplanować i przeprowadzić kontrolę w taki sposób, aby uzyskać wystarczającą pewność, że sprawozdanie finansowe nie zawiera istotnych nieprawidłowości, a leżące u jego podstaw transakcje są legalne i prawidłowe.

8. W ramach kontroli Trybunał stosuje procedury mające na celu uzyskanie dowodów kontroli potwierdzających kwoty i informacje wykazane w sprawozdaniu finansowym oraz legalność i prawidłowość transakcji leżących u jego podstaw. Wybór tych procedur zależy od osądu kontrolerów Trybunału, podobnie jak ocena ryzyka wystąpienia istotnych nieprawidłowości w sprawozdaniu finansowym lub nielegalnych bądź nieprawidłowych transakcji, wynikających z nadużyć lub błędów. W celu opracowania procedur kontroli stosownych do okoliczności Trybunał, dokonując oceny ryzyka, bierze pod uwagę system kontroli wewnętrznej danej organizacji związany ze sporządzaniem i prezentacją jej sprawozdania finansowego. Kontrola Trybunału obejmuje także ocenę stosowności przyjętych zasad rachunkowości oraz racjonalności szacunków księgowych sporządzonych przez kierownictwo, jak również ocenę ogólnej prezentacji sprawozdania finansowego.

9. Trybunał uznał, że uzyskane dowody kontroli są wystarczające i właściwe, aby stanowić podstawę do wydania poniższych opinii.

Opinia na temat wiarygodności rozliczeń

10. W opinii Trybunału roczne sprawozdanie finansowe Urzędu(11) rzetelnie przedstawia, we wszystkich istotnych aspektach, sytuację finansową Urzędu na dzień 31 grudnia 2010 r. oraz wyniki transakcji i przepływy pieniężne za kończący się tego dnia rok, zgodnie z przepisami jego regulaminu finansowego.

Opinia na temat legalności i prawidłowości transakcji leżących u podstaw rozliczeń

11. W opinii Trybunału transakcje leżące u podstaw rocznego sprawozdania finansowego Urzędu za rok budżetowy zakończony w dniu 31 grudnia 2010 r. są legalne i prawidłowe we wszystkich istotnych aspektach.

12.
Przedstawione poniżej uwagi nie podważają opinii Trybunału.

UWAGI DOTYCZĄCE ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMI

13.
Kwotę 22,6 mln euro przeniesiono na 2011 r., co stanowiło 25 % budżetu na 2010 r. Przeniesienia objęły 49 % środków w tytule II - Wydatki administracyjne i 59 % środków w tytule III - Wydatki operacyjne. Wysoki wskaźnik przeniesionych środków, któremu odpowiada niski poziom rozliczeń międzyokresowych biernych (2,9 mln euro), jest nadmierny i stanowi naruszenie budżetowej zasady jednoroczności.

Niniejsze sprawozdanie zostało przyjęte przez Izbę IV, której przewodniczył Igors LUDBORŽS, członek Trybunału Obrachunkowego, na posiedzeniu w Luksemburgu w dniu 20 września 2011 r.

W imieniu Trybunału Obrachunkowego
Vítor Manuel da SILVA CALDEIRA
Prezes
______

(1) Dz.U L 121 z 15.5.2009, s. 37.

(2) Do celów informacyjnych w załączniku skrótowo przedstawiono kompetencje i działania Urzędu.

(3) Do sprawozdania tego dołączone jest sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami w ciągu roku, zawierające między innymi wskaźnik wykorzystania środków oraz zestawienie informacji dotyczących przesunięć środków pomiędzy różnymi pozycjami budżetowymi.

(4) Sprawozdanie finansowe składa się z bilansu oraz rachunku dochodów i wydatków, rachunku przepływów pieniężnych, zestawienia zmian w kapitale oraz załącznika zawierającego opis istotnych zasad rachunkowości i inne informacje dodatkowe.

(5) Sprawozdanie z wykonania budżetu obejmuje rachunek wyniku budżetowego wraz z załącznikiem.

(6) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.

(7) Art. 33 rozporządzenia Komisji (WE, Euratom) nr 2343/2002 (Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72).

(8) Art. 38 rozporządzenia (WE, Euratom) nr 2343/2002.

(9) Zasady dotyczące przedstawiania przez agencje sprawozdania finansowego oraz prowadzenia przez nie rachunkowości określone są w rozdziale 1 tytułu VII rozporządzenia (WE, Euratom) nr 2343/2002, ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 652/2008 (Dz.U. L 181 z 10.7.2008, s. 23), i w tej postaci zostały włączone do regulaminu finansowego Urzędu.

(10) Międzynarodowa Federacja Księgowych (IFAC) i Międzynarodowe Standardy Najwyższych Organów Kontroli (ISSAI).

(11) Ostateczne sprawozdanie finansowe zostało sporządzone w dniu 8 września 2011 r. i wpłynęło do Trybunału w dniu 12 września 2011 r. Ostateczna wersja rocznego sprawozdania finansowego znajduje się na następującej stronie internetowej: http://eca.europa.eu lub http://www.europol.europa.eu/.

ZAŁĄCZNIK 

Europejski Urząd Policji (Haga)

Kompetencje i działania
Zakres kompetencji Unii według Traktatu

(art. 87, 88 i 89 TFUE)

Cele

Celem Urzędu jest wspieranie i zwiększanie skuteczności działań i wzajemnej współpracy właściwych organów państw członkowskich w ramach zapobiegania przestępczości zorganizowanej, terroryzmowi i innym formom poważnej przestępczości, które dotyczą co najmniej dwóch państw członkowskich, oraz zwalczania tych zjawisk.

Kompetencje Urzędu

(decyzja Rady 2009/371/WSiSW z dnia 6 kwietnia 2009 r. ustanawiająca Europejski Urząd Policji (Europol)(1)

Kompetencje

Kompetencjom Urzędu podlegają: przestępczość zorganizowana, terroryzm i inne formy poważnej przestępczości, które dotyczą co najmniej dwóch państw członkowskich tak, że skala, znaczenie i skutki tych przestępstw wymagają od państw członkowskich wspólnych działań.

Główne zadania

- Gromadzenie, przechowywanie, przetwarzanie, analizowanie i wymiana informacji, w tym informacji operacyjnych,

- niezwłoczne powiadamianie właściwych organów państw członkowskich, za pośrednictwem jednostek krajowych, o informacjach ich dotyczących oraz o wszelkich stwierdzonych powiązaniach pomiędzy przestępstwami,

- pomoc w śledztwach lub dochodzeniach prowadzonych w państwach członkowskich, a w szczególności przekazywanie jednostkom krajowym wszelkich istotnych informacji,

- występowanie w konkretnych przypadkach do właściwych organów państw członkowskich z wnioskiem o wszczęcie, prowadzenie lub koordynację śledztw lub dochodzeń, oraz proponowanie utworzenia wspólnego zespołu dochodzeniowośledczego,

- zapewnianie państwom członkowskim wsparcia wywiadowczego i analitycznego w związku ze znaczącymi wydarzeniami międzynarodowymi,

- przygotowywanie związanych z jego celami ocen zagrożenia, analiz strategicznych i ogólnych sprawozdań sytuacyjnych, w tym ocen zagrożenia przestępczością zorganizowaną.

Dodatkowe zadania

- Rozwijanie specjalistycznej wiedzy o procedurach śledczych i dochodzeniowych, które są stosowane przez właściwe organy państw członkowskich, oraz doradztwo w zakresie śledztw lub dochodzeń,

- dostarczanie strategicznych informacji operacyjnych, w celu ułatwiania oraz propagowania sprawnego i skutecznego wykorzystywania zasobów dostępnych na szczeblu krajowym i unijnym do działań operacyjnych i do wspierania takich działań.

Urząd może ponadto służyć państwom członkowskim wsparciem, radą i badaniami w następujących dziedzinach

- Szkolenie kadry właściwych organów państw członkowskich, w stosownych przypadkach we współpracy z Europejskim Kolegium Policyjnym (CEPOL),

- zorganizowanie i wyposażenie tych organów dzięki ułatwianiu udzielania wsparcia technicznego między państwami członkowskimi,

- metody prewencji kryminalnej,

- metody i analizy techniczne i kryminalistyczne oraz procedury śledcze i dochodzeniowe.

Oraz: Urząd pełni także funkcję centralnego biura ds. zwalczania fałszowania euro

- zgodnie z decyzją Rady 2005/511/WSiSW z dnia 12 lipca 2005 r. w sprawie ochrony euro przed fałszowaniem poprzez wyznaczenie Urzędu jako biura centralnego ds. zwalczania fałszowania euro. Urząd może również zachęcać do koordynacji działań, jakie właściwe organy państw członkowskich podejmują w walce z fałszowaniem euro lub jakie prowadzone są w ramach wspólnych zespołów dochodzeniowo-śledczych, w stosownych przypadkach w porozumieniu z podmiotami unijnymi lub organami krajów trzecich. Na wniosek Urząd może wspierać finansowo śledztwa lub dochodzenia w sprawie fałszowania euro.

Zarządzanie1 - Zarząd

Po jednym przedstawicielu (i zastępcy) z każdego państwa członkowskiego oraz jeden przedstawiciel Komisji.

2 - Dyrektor

- Dyrektor jest mianowany przez Radę stanowiącą większością kwalifikowaną i jest wybierany z przedstawionej przez zarząd listy obejmującej nazwiska przynajmniej trzech kandydatów, na okres czterech lat (z możliwością przedłużenia na nie dłużej niż cztery lata).

- Dyrektora wspomagają trzej zastępcy mianowani na okres czterech lat, z możliwością jego jednokrotnego przedłużenia.

- Dyrektor jest odpowiedzialny za realizację zadań Urzędu; Zarząd rozlicza dyrektora z wykonania jego obowiązków.

3 - Kontrola zewnętrzna

- Europejski Trybunał Obrachunkowy (ETO),

- Służba Audytu Wewnętrznego Komisji,

- wspólny organ nadzorczy,

- ponadto: zespół kontroli wewnętrznej i inspektor ochrony danych - funkcjonalnie niezależni, powiązani z organizacją macierzystą (powołani na podstawie decyzji Rady o ustanowieniu Europolu).

4 - Organ udzielający absolutorium z wykonania budżetu

Parlament działający na zalecenie Rady.

Środki udostępnione Urzędowi w 2010 r.Budżet na 2010 r.

92,8 mln euro

Zatrudnienie

Łączna liczba pracowników według planu zatrudnienia: 453 (pracownicy zatrudnieni na czas określony) oraz 25 oddelegowanych ekspertów narodowych i 78 pracowników kontraktowych (w tym 6 osób personelu lokalnego).

Produkty i usługi w 2010 r.Ogólny poziom zadowolenia

Rezultaty niezależnej ankiety przeprowadzonej przez Urząd wśród użytkowników w 2010 r. (z 584 użytkowników, np. śledczych) wskazały najwyższy poziom zadowolenia państwa członkowskiego z usług Urzędu, zarejestrowany od momentu wprowadzenia takich ankiet w 2002 r.

1. Strategiczne produkty i usługi (funkcja analiz strategicznych)

- Ukończenie sześciu ocen zagrożenia (wprowadzenie euro w Estonii, raport sytuacyjny na temat handlu ludźmi, ocena zagrożenia dla obszaru Morza Bałtyckiego, iOCTA(2), LAC-OCTA(3) i ocena zagrożenia dla COSI(4).

- Badanie w zakresie przestępczości zorganizowanej (zogniskowane oceny zagrożenia na temat nowych lub pojawiających się zagrożeń i trendów w zakresie przestępczości zorganizowanej) w celu poprawy stosowności i terminowości produktów strategicznych. Sporządzono siedem sprawozdań.

- 100 % strategicznych produktów Urzędu (z wyjątkiem zwalczania terroryzmu i przeciwdziałania proliferacji broni) jest powiązanych z ustaleniami OCTA UE(5).

- Urząd wspierał i przyczynił się do ustanowienia nowego cyklu polityki unijnej.

2. Produkty i usługi operacyjne

2.1. Urząd jako centrum wsparcia dla operacji w zakresie egzekwowania prawa

(robocze dokumenty analityczne, operacyjne sprawozdania analityczne i inne sprawozdania, wsparcie operacyjne na miejscu i na poziomie centrali, wspólne zespoły śledczo-dochodzeniowe)

- Urząd wspierał odpowiednie organy w państwach członkowskich UE w 11 738 sprawach o zasięgu transgranicznym, co stanowi wzrost o 12 % w porównaniu z 2009 r.

- Pogłębione wsparcie analityczne i operacyjne w zakresie 150 istotnych dochodzeń o zasięgu transgranicznym - niektóre z nich trwały rok do dwóch lat, a większość jest wciąż w toku.

- 35 % operacji wspieranych przez Urząd dotyczyło narkotyków, jednak największy wpływ działań Urzędu odnotowano w obszarze fałszowania euro.

- Urząd był zaangażowany we wszystkie większe dochodzenia w UE dotyczące fałszowania euro. W 2010 r. Urząd aktywnie wspierał 838 spraw dotyczących oszustw z wykorzystaniem kart płatniczych oraz fałszowaniem euro; dochodzenia te doprowadziły do zlikwidowania pięciu dużych drukarni. Wyniki dochodzeń w sprawie fałszowania euro, wspieranych finansowo przez Urząd (35), to przejęcie ponad 6 mln fałszywych euro, 70 aresztowań oraz likwidacja trzech drukarni.

- Ustanowiono wewnętrzne procedury w zakresie pełnego wachlarza usług kontroli krzyżowych przewidzianych w zapisie o zapewnianiu wsparcia operacyjnego przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

- Opracowano ustrukturyzowaną i wiarygodną bazę danych wyników operacyjnych. Umożliwia ona centralizację informacji dotyczących operacji wspieranych przez Urząd i automatyczne powiadamianie.

- Do końca 2010 r. odnotowano 57 zdarzeń, w zakresie których uwidoczniono wsparcie Urzędu dla wspólnych zespołów śledczo-dochodzeniowych.

- Plan wdrożenia modelu regionalnego został sfinalizowany do dnia 30 września 2010 r. Składa on się z wielu powiązanych wzajemnie elementów: oficerowie ds. wsparcia regionalnego, centralna baza roboczych dokumentów analitycznych, przepływ informacji wywiadowczych, zarządzanie dokumentami, koordynacja ze stowarzyszonymi grupami roboczymi itp.

- Wymagane zdolności do wspierania realizacji umowy w sprawie programu śledzenia środków finansowych należących do terrorystów zostały wdrożone zgodnie z harmonogramem (wraz z ustanowieniem odpowiedniego działu).

- Plan partnerstwa publiczno-prywatnego (program "Outreach") został opracowany do dnia 31 grudnia 2010 r.

- Wspólny plan operacyjny z Interpolem(6) był na koniec 2010 r. w finalnym stadium przygotowań.

- Wspólne sprawozdanie agencji na temat bezpieczeństwa wewnętrznego zostało przedstawione szefom agencji z obszaru wymiaru sprawiedliwości i spraw wewnętrznych.

- Urząd przewodniczył współpracy szefów agencji w obszarze WSiSW.

2.2. Urząd jako centrum informacji o przestępstwach w UE

(zdolności w zakresie zarządzania informacjami, aplikacja sieci bezpiecznej wymiany informacji (SIENA), system informacyjny Europolu (EIS), sieć biur łącznikowych)

- System Informacyjny Europolu (EIS) wersja 1.6 został rozwinięty do dnia 31 stycznia 2010 r.

- SIENA(7) wersja 2.0 została dostarczona w dniu 22 października 2010 r.

- 8 krajowych biur ds. odzyskiwania mienia w państwach członkowskich zostało powiązanych ze SIENA do dnia 31 października 2010 r. Projekt ten będzie kontynuowany w 2011 r.

- Dalszy postęp w 2010 r. w opracowywaniu wszystkich procedur dotyczących interoperacyjności i zestawiania danych.

- Oficerowie łącznikowi Urzędu stanowią aktywne ogniwo łączące centralę Urzędu w Hadze i 27 jednostek krajowych ds. współpracy z Europolem w stolicach państw członkowskich, Jest to unikalna sieć skupiająca 129 oficerów łącznikowych, którzy odgrywają istotną rolę w bieżących działaniach w zakresie egzekwowania prawa poprzez ułatwienie wymiany informacji, jak również udzielanie wsparcia i koordynację toczących się dochodzeń. Urząd skupia również oficerów łącznikowych z 10 krajów i organizacji spoza UE, które współpracują z Urzędem na podstawie umów o współpracy. Sieć biur łącznikowych jest wspierana przez bezpieczne kanały informacyjne zapewnione przez Urząd. Ponadto Urząd oddelegował dwóch oficerów łącznikowych do Waszyngtonu (USA) i jednego do centrali Interpolu w Lionie (Francja).

2.3. Wiedza specjalistyczna i szkolenia

(Platforma Europolu przeznaczona dla ekspertów (EPE), platformy wymiany danych i rozwiązania w zakresie przechowywania danych, produkty i usługi w zakresie wiedzy, szkolenia, konferencje i sesje informacyjne)

- Urząd aktywnie uczestniczył w europejskiej sieci prewencji kryminalnej (EUCPN). Niezależnie od EUCPN Urząd nadal promował wykorzystanie alternatywnego podejścia do zwalczania przestępczości zorganizowanej jako część grupy COSI ds. przestępczości zorganizowanej.

- Ogólna koncepcja europejskiej platformy przeznaczonej dla ekspertów została opracowana i wdrożona. Ustanowiono cztery platformy.

- W październiku 2010 r. oddano do użytku europejski system bazy danych w zakresie materiałów wybuchowych.

- Zaprojektowano, dostarczono i oceniono trzy dodatkowe poświadczone moduły szkoleniowe w zakresie cyberprzestępczości dla europejskiej grupy edukacyjnej ds. szkoleń na temat cyberprzestępczości.

- Ocena opcji nauczania za pośrednictwem nośników elektronicznych we współpracy z CEPOL (Europejskie Kolegium Policyjne) została przeprowadzona, a Urząd był uczestnikiem pierwszego kursu internetowego CEPOL. Inne kursy internetowe w fazie rozwoju, istotne dla Urzędu to: Cyberprzestępczość a układ z Schengen.

2.4. Stosunki zewnętrzne

(Relacje z partnerami współpracującymi)

- Urząd współpracuje z wieloma partnerami w UE oraz z państwami trzecimi i organizacjami spoza UE. Wymiana informacji z tymi partnerami odbywa się na podstawie umów o współpracy. Dwa rodzaje umów określają charakter współpracy z stronami trzecimi. Umowy strategiczne umożliwiają obu zaangażowanym stronom wymianę wszystkich informacji z wyjątkiem danych osobowych, a umowy operacyjne pozwalają także na wymianę danych osobowych.

- Urząd współpracuje obecnie z 17 krajami spoza UE, 9 organami i agencjami UE i 3 innymi organizacjami międzynarodowymi, w tym z Interpolem, który jest zaangażowany w wiele aspektów pracy operacyjnej Urzędu.

Szefowie krajowych jednostek Europolu wszystkich państw członkowskich UE, w tym obserwatorzy z ramienia partnerów współpracujących (takich jak Eurojust i Interpol) oraz Komisji spotykają się regularnie, aby wspierać Urząd w sprawach operacyjnych oraz aby dostarczać wsparcia w ustanawianiu wspólnych zespołów śledczo-dochodzeniowych obejmujących Urząd.

Źródło: Informacje przekazane przez Urząd.

(1) Zastępuje postanowienia konwencji, opartej na art. K.3 Traktatu o Unii Europejskiej, w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Policji (konwencja o Europolu).

(2) Ocena zagrożenia przestępczością zorganizowaną wykorzystującą internet.

(3) Ocena zagrożenia przestępczością zorganizowaną w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach.

(4) Stały Komitet Współpracy Operacyjnej w zakresie Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

(5) Ocena zagrożenia przestępczością zorganizowaną.

(6) Międzynarodowa Organizacja Policji Kryminalnej.

(7) Aplikacja sieci bezpiecznej wymiany informacji.

ODPOWIEDZI EUROPOLU

13.
Europol przyjmuję tę zasadę, lecz podkreśla, że znaczny poziom przeniesień wynikł z wyjątkowej sytuacji - przeprowadzki Agencji do nowej siedziby głównej w 2011 r., co z kolei wynika z opóźnienia w przekazaniu budynku w 2010 r. Przeniesienia (22,6 mln euro) dzielą się następująco:
11,3 mln euro z tytułu wydatków związanych z nową siedzibą główną Europolu,
1,8 mln euro w ramach rozdziału 26 (art. 58 ust. 4 decyzji Rady w sprawie Europolu (ECD): zobowiązania dotyczące poprzednich ram prawnych Europolu),
9,5 mln euro na inne wydatki.

Abstrahując od wydatków związanych z nową siedzibą główną Europolu oraz z art. 58 ust. 4 ECD, odsetek przeniesień wyniósł 10,24 % z dochodów budżetowych.

W związku z uwagami Trybunału Obrachunkowego Europol podejmie odpowiednie działania.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.