Sprawa T-84/10: Skarga wniesiona w dniu 22 lutego 2010 r. - Regione Puglia przeciwko Komisji.
Dz.U.UE.C.2010.113.58/1
Akt nienormatywny(Sprawa T-84/10)
(2010/C 113/89)
Język postępowania: włoski
(Dz.U.UE C z dnia 1 maja 2010 r.)
Strony
Strona skarżąca: Regione Puglia (Bari, Włochy) (przedstawiciele: F. Brunelli i A. Aloia, adwokaci)
Strona pozwana: Komisja Europejska
Żądania strony skarżącej
– stwierdzenie nieważności zaskarżonej decyzji,
– obciążenie pozwanej kosztami postępowania, wynagrodzeniami i opłatami oraz ryczałtowymi wydatkami ogólnymi.
Zarzuty i główne argumenty
Niniejsza skarga ma na celu stwierdzenie nieważności decyzji Komisji Europejskiej C(2009) 10350 z dnia 22 grudnia 2009 r. w sprawie likwidacji części wkładu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) do Programu Operacyjnego PO Puglia w zakresie Celu 1 (2000-2006), przy zachowaniu wyłącznie uprawnień określonych w art. 4.
O zastosowanie tego środka wniesiono na podstawie precyzyjnych zarzutów, którymi Regione Puglia zakwestionował legalność i zasadność zarzutów podniesionych przez Komisję przeciwko niemu i stwierdza, że metody stosowane przez Komisję dla oceny wyników kontroli w 2007 i 2009 są błędne i niezgodne z prawem.
W szczególności, Regione Puglia twierdzi, że decyzja została podjęta w następujących okolicznościach:
– kontrole przeprowadzone przez inspektorów wspólnotowych, które stanowiły podstawę decyzji nie zostały wykonane w sposób prawidłowy ani szczegółowy;
– ich ustalenia w zakresie każdej transzy i każdego środka, oraz w zakresie ogółu przeprowadzonych kontroli, nie są potwierdzone ani poparte przez badane i przedstawione dokumenty, a w każdym razie dokonano ich z pominięciem niezbędnej oceny przepisów sektorowych;
– w każdym razie przeprowadzone oceny nie są odpowiednie z metodologicznego punktu widzenia, dla wsparcia i uzasadnienia ostatecznych ustaleń Komisji, które ponadto są bezpodstawne, gdyż nie zostały prawidłowo uzasadnione ani udowodnione.
Ponadto Komisja nie uwzględniła następujących elementów:
– odmiennych wyników kontroli prowadzonych przez europejski Trybunał Obrachunkowy oraz włoskie Ministerstwo Gospodarki i Finansów;
– uwag i zarzutów przedstawionych w każdym przypadku przez Regione, w sposób szczegółowy, udokumentowany i dotyczący konkretnych okoliczności, w odpowiedzi na zarzuty i pytania Komisji, oraz ponadto,
Komisja naruszyła obowiązek współpracy w stosunkach między Komisją a beneficjentami finansowania w zakresie w jakim poczyniła ustalenia i wyciągnęła z nich wnioski przed otrzymaniem i weryfikacją odpowiedzi i wyjaśnień, których żądała od Regione Puglia.