Sprawa T-827/22: Skarga wniesiona w dniu 22 grudnia 2022 r. - Wizz Air Hungary/Komisja

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2023.104.36/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 20 marca 2023 r.

Skarga wniesiona w dniu 22 grudnia 2022 r. - Wizz Air Hungary/Komisja
(Sprawa T-827/22)

Język postępowania: angielski

(2023/C 104/55)

(Dz.U.UE C z dnia 20 marca 2023 r.)

Strony

Strona skarżąca: Wizz Air Hungary Légikozlekedési Zrt. (Wizz Air Hungary Zrt.) (Budapeszt, Węgry) (przedstawiciele: adwokaci E. Vahida, S. Rating i I.-G. Metaxas-Maranghidis)

Strona pozwana: Komisja Europejska

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

- stwierdzenie nieważności decyzji Komisji (UE) z dnia 29 kwietnia 2020 r. w sprawie pomocy państwa SA.63360 (2021/N) - Rumunia COVID-19 - TAROM - damage compensation II (odszkodowanie za szkody II) 1 ; i

- nakazanie Komisji pokrycia kosztów postępowania;

Zarzuty i główne argumenty

Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi cztery zarzuty.

1. Zarzut pierwszy dotyczący tego, że Komisja Europejska niewłaściwie zastosowała art. 107 ust. 2 lit. b) TFUE i popełniła oczywiste błędy w ocenie przy badaniu proporcjonalności pomocy do szkód spowodowanych kryzysem COVID-19.

2. Zarzut drugi dotyczący tego, że Komisja Europejska naruszyła konkretne postanowienia TFUE oraz ogólne zasady prawa europejskiego, które legły u podstaw liberalizacji transportu lotniczego w UE od końca lat 80. ubiegłego wieku (tj. zasadę niedyskryminacji, swobodnego świadczenia usług - zastosowanych do transportu lotniczego na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1008/2008 2  - oraz swobody przedsiębiorczości).

3. Zarzut trzeci dotyczący tego, że Komisja Europejska nie wszczęła formalnego postępowania wyjaśniającego pomimo poważnych trudności i naruszyła uprawnienia procesowe strony skarżącej.

4. Zarzut czwarty dotyczący tego, że Komisja Europejska naruszyła obowiązek uzasadnienia.

1 Dz.U. 2022, C 378, s. 2.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1008/2008 z dnia 24 września 2008 r. w sprawie wspólnych zasad wykonywania przewozów lotniczych na terenie Wspólnoty, Dz.U. 2008, L 293, s. 3.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.