Sprawa T-819/14: Skarga wniesiona w dniu 16 grudnia 2014 r. - Meżdunaroden centyr za izsledwane na małcinstwata i kułturnite wzaimodejstwija/Komisja.
Dz.U.UE.C.2015.89.31
Akt nieocenianySkarga wniesiona w dniu 16 grudnia 2014 r. - Meżdunaroden centyr za izsledwane na małcinstwata i kułturnite wzaimodejstwija/Komisja
(Sprawa T-819/14)
(2015/C 089/37)
(Dz.U.UE C z dnia 16 marca 2015 r.)
Strony
Strona skarżąca: Fundacja "Meżdunaroden centyr za izsledwane na małcinstwata i kułturnite wzaimodejstwija" (Sofia, Bułgaria) (przedstawiciel: adwokat Christo Christew)
Strona pozwana: Komisja Europejska
Żądania
Strona skarżąca wnosi do Sądu o:
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi cztery zarzuty.
Zgodnie z zarzutem pierwszym skarga jest dopuszczalna, ponieważ sporny akt należy uznać za wykonywanie władzy publicznej w stosunku do osoby trzeciej, która posiada interes prawny w zaskarżeniu stwierdzenia odnoszącego się do dokonanego przez tę osobę naruszenia, jako że to stwierdzenie stanowi przesłankę do przyjęcia niekorzystnych dla osoby trzeciej środków.
Zarzut drugi wywiedziono z twierdzenia, iż Komisja Europejska naruszyła zasadę dobrej administracji w zakresie, w jakim po pierwsze, nie dokonała wszechstronnego, obiektywnego i logicznie konsekwentnego wyjaśnienia okoliczności faktycznych niniejszej sprawy oraz nie rozpatrzyła argumentów prawnych osoby, której dotyczą przyjęte środki, a także po drugie, nie uzasadniła swojego aktu.
Zarzut trzeci wywiedziono z twierdzenia, iż Komisja naruszyła zasadę pewności prawa w zakresie, w jakim część zaskarżonego aktu zawierająca rozstrzygnięcie jest niejasna, w tym jeśli chodzi o charakter tego aktu.
Zarzut czwarty wywiedziono z twierdzenia, iż Komisja naruszyła zasadę ochrony uzasadnionych oczekiwań w zakresie w jakim - wobec braku uwag Komisji dotyczących poprzednich projektów, zarówno w odniesieniu do ich wykonania, ja i w odniesieniu do prowadzenia dokumentacji finansowej - strona skarżąca zasadnie oczekiwała, że prowadzi dokumentację prawidłowo i że nie jest konieczne dokonywanie korekt ani bieżących, ani przyszłych projektów, ze względu na to, iż owo uzasadnione oczekiwanie powstało w następstwie działań właściwego organu, jakim jest Komisja Europejska.