Sprawa T-660/13: Skarga wniesiona w dniu 12 grudnia 2013 r. - Republika Czeska przeciwko Komisji Europejskiej.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.45.41/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 15 lutego 2014 r.

Skarga wniesiona w dniu 12 grudnia 2013 r. - Republika Czeska przeciwko Komisji Europejskiej

(Sprawa T-660/13)

(2014/C 45/71)

Język postępowania: czeski

(Dz.U.UE C z dnia 15 lutego 2014 r.)

Strony

Strona skarżąca: Republika Czeska (przedstawiciele: M. Smolek, J. Vláčil, pełnomocnicy)

Strona pozwana: Komisja Europejska

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

-
stwierdzenie nieważności w całości rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 886/2013 z dnia 15 maja 2013 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do danych i procedur dotyczących dostarczania bezpłatnie użytkownikom, w miarę możliwości, minimalnych powszechnych informacji o ruchu związanych z bezpieczeństwem drogowym (Dz.U. L 247, s. 6) oraz
-
obciążenie Komisji Europejskiej kosztami postępowania. Tytułem żądania ewentualnego, skarżąca wnosi do Sądu o:
-
stwierdzenie nieważności art. 5 ust. 1, art. 9 i art. 10 ust. 1 lit. a) zaskarżonego rozporządzenia oraz
-
obciążenie Komisji Europejskiej kosztami postępowania.

Zarzuty i główne argumenty

Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi trzy zarzuty.

1)
Zarzut pierwszy oparty na naruszeniu art. 7 ust. 1 dyrektywy nr 2010/40/EU 1 w związku z jej art. 5 ust. 1 i art. 6

W związku z powyższym skarżąca podkreśla, że Komisja, przyjmując zaskarżone rozporządzenie, przekroczyła granice upoważnienia przewidzianego w art. 7 ust. 1 dyrektywy nr 2010/40 w związku z jej art. 5 ust. 1 i art. 6.

2)
Zarzut drugi oparty na naruszeniu art. 209 TFUE

W ramach tego zarzutu skarżąca podnosi, że Komisja przez przyjęcie zaskarżonego rozporządzenia przekroczyła swe uprawnienia do przyjęcia aktów o charakterze nieustawodawczym zgodnie z art. 290 TFEU.

3)
Zarzut trzeci oparty na naruszeniu art. 13 ust. 2 TUE

W tym zakresie strona skarżąca podnosi, że Komisja przez przyjęcie zaskarżonego rozporządzenia przekroczyła granice uprawnień przyznanych jej na mocy traktatów.

1 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE z dnia 7 lipca 2010 r. w sprawie ram wdrażania inteligentnych systemów transportowych w obszarze transportu drogowego oraz interfejsów z innymi rodzajami transportu

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.