Sprawa T-659/13: Skarga wniesiona w dniu 12 grudnia 2013 r. - Republika Czeska przeciwko Komisji.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.45.40

Akt nienormatywny
Wersja od: 15 lutego 2014 r.

Skarga wniesiona w dniu 12 grudnia 2013 r. - Republika Czeska przeciwko Komisji

(Sprawa T-659/13)

(2014/C 45/70)

Język postępowania: czeski

(Dz.U.UE C z dnia 15 lutego 2014 r.)

Strony

Strona skarżąca: Republika Czeska (przedstawiciele: M. Smolek, J. Vláčil, pełnomocnicy)

Strona pozwana: Komisja Europejska

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

-
stwierdzenie nieważności w całości rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 885/2013 z dnia 15 maja 2013 r. uzupełniającego dyrektywę w sprawie ITS Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zapewniania usług informacyjnych o bezpiecznych i chronionych parkingach dla samochodów ciężarowych i pojazdów użytkowych (Dz.U. L 247, s. 1), oraz
-
obciążenie Komisji Europejskiej kosztami postępowania.

Tytułem żądania ewentualnego, strona skarżąca wnosi do Sądu o:

-
stwierdzenie nieważności art. 3 ust. 1, art. 8 i art. 9 ust. 1 lit. a) zaskarżonego rozporządzenia, oraz
-
obciążenie Komisji Europejskiej kosztami postępowania.

Zarzuty i główne argumenty

Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi trzy zarzuty.

1)
Zarzut pierwszy dotyczący naruszenia art. 7 ust. 1 dyrektywy 2010/40/UE 1 w związku z jej art. 5 ust. 1 i art. 6
-
w tym kontekście skarżąca podnosi, że poprzez przyjęcie zaskarżonego rozporządzenia Komisja przekroczyła granice upoważnienia określone w art. 7 ust. 1 dyrektywy 2010/40 w związku z jej art. 5 ust. 1 i art. 6.
2)
Zarzut drugi dotyczący naruszenia art. 290 TFUE
-
w tym zarzucie skarżąca twierdzi, że poprzez przyjęcie zaskarżonego rozporządzenia Komisja przekroczyła przekazane jej uprawnienia do przyjęcia aktów o charakterze nieustawodawczym na podstawie art. 290 TFUE.
3)
Zarzut trzeci dotyczący naruszenia art. 13 ust. 2 TUE
-
w tym zakresie skarżąca podnosi, że poprzez przyjęcie zaskarżonego rozporządzenia Komisja przekroczyła granice uprawnień przyznanych jej na mocy Traktatów.
1 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE z dnia 7 lipca 2010 r. w sprawie ram wdrażania inteligentnych systemów transportowych w obszarze transportu drogowego oraz interfejsów z innymi rodzajami transportu (Dz.U. L 207, s. 1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.