Sprawa T-634/20: Skarga wniesiona w dniu 21 października 2020 r. - UPTR / Parlament i Rada.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2020.443.24

Akt nienormatywny
Wersja od: 21 grudnia 2020 r.

Skarga wniesiona w dniu 21 października 2020 r. - UPTR / Parlament i Rada
(Sprawa T-634/20)

Język postępowania: niderlandzki

(2020/C 443/28)

(Dz.U.UE C z dnia 21 grudnia 2020 r.)

Strony

Strona skarżąca: Unie van Professionele Transporteurs en Logistieke Ondernemers (UPTR) (Herstal, Belgia) (przedstawiciel: F. Vanden Bogaerde, advocaat)

Strona pozwana: Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

uznanie skargi o stwierdzenie nieważności za dopuszczalną;
stwierdzenie nieważności art. 2 pkt 4) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1055 z dnia 15 lipca 2020 r. zmieniającego rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, (WE) nr 1072/2009 i (UE) nr 1024/2012 w celu dostosowania ich do zmian w transporcie drogowym;
zawieszenia wydania rozstrzygnięcia w przedmiocie kosztów.

Zarzuty i główne argumenty

Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi dwa zarzuty.

1.
Zarzut pierwszy dotyczący naruszenia art. 3 ust. 3 TUE oraz zasady swobodnego przepływu usług

W dziedzinie transportu drogowego, a dokładniej transportu kabotażowego, należy dążyć do stopniowej liberalizacji. Sporny przepis rozporządzenia nr 2020/1055 powoduje regres osiągniętego już stopnia liberalizacji, ponieważ przepis ten zawiera daleko idące ograniczenie, niekorzystne w szczególności dla przewoźników będących członkami strony skarżącej. Cel związany z dążeniem do zapobiegania nadużywaniu kabotażu - leżący u podstaw przyjętego przepisu - jest już realizowany przez inne instrumenty prawa Unii (Mobility Package).

2.
Zarzut drugi dotyczący naruszenia zasady proporcjonalności

Przed przyjęciem rozporządzenia, którego część stanowi sporny przepis, nie dokonano aktualizacji oceny skutków, którą przeprowadzono wcześniej w odniesieniu do wniosku Komisji dotyczącego rzeczonego rozporządzenia. Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej wprowadziły jednak istotne zmiany do projektu Komisji i z tego względu dokonanie aktualizacji oceny skutków było właściwe oraz konieczne.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.