Sprawa T-6/08: Skarga wniesiona w dniu 4 stycznia 2008 r. - Nestlé przeciwko OHIM - Master Beverage Industries (Golden Eagle Deluxe).
Dz.U.UE.C.2008.64.55/2
Akt nienormatywny(Sprawa T-6/08)
(2008/C 64/89)
Język skargi: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 8 marca 2008 r.)
Strony
Strona skarżąca: Société des Produits Nestlé SA (Vevey Szwajcaria) (przedstawiciel: adwokat A. von Mühlendahl)
Strona pozwana: Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory)
Uczestnikiem postępowania przed Izbą Odwoławczą była również: Master Beverage Industries Pte Ltd (Singapur, Singapur)
Żądania strony skarżącej
– stwierdzenie nieważności decyzji Drugiej Izby Odwoławczej OHIM wydanej w dniu 1 października 2007 r. w sprawie R 568/2006-2 (wspólnotowy znak towarowy nr 3.156.924);
– odrzucenie spornego zgłoszenia wspólnotowego znaku towarowego nr 3.156.924 dotyczącego wizerunku CZERWONEJ FILIŻANKI z napisem "Golden Eagle Deluxe";
– obciążenie pozwanego kosztami postępowania, w tym kosztami poniesionymi przez stronę skarżącą w postępowaniu przed Izbą Odwoławczą;
– obciążenie Master Beverage, uczestnika postępowania przed Izbą Odwoławczą, kosztami postępowania, w tym kosztami poniesionym przez stronę skarżącą w związku z postępowaniem przed tą Izbą, jeśli Master Beverage wstąpi do sprawy w charakterze interwenienta.
Zarzuty i główne argumenty
Zgłaszający wspólnotowy znak towarowy: Master Beverage Industries Pte Ltd
Zgłoszony wspólnotowy znak towarowy: graficzny znak towarowy "Golden Eagle Deluxe" dla towarów z klasy 30 - zgłoszenie nr 3.156.924
Właściciel znaku lub oznaczenia, na które powołano się w sprzeciwie: strona skarżąca
Znak lub oznaczenie, na które powołano się w sprzeciwie: graficzne i słowne wspólnotowe, międzynarodowe i krajowe znaki towarowe "Red Cup", "Gold Blend" i wizerunki filiżanki, między innymi, do kawy
Decyzja Wydziału Sprzeciwów: odrzucenie sprzeciwu w całości
Decyzja Izby Odwoławczej: oddalenie odwołania
Podniesione zarzuty: naruszenie art. 8 ust. 1 lit. b) i art. 8 ust. 5 rozporządzenia Rady nr 40/94, ponieważ kolidujące ze sobą znaki towarowe są w dużym stopniu podobne do siebie pod względem wizualnym z uwagi na jednakowy układ dziewięciu elementów występujących zarówno w zgłoszonym znaku towarowym jak i w większości wcześniejszych znaków towarowych, które mają charakter samoistnie odróżniający