Sprawa T-583/18: Skarga wniesiona w dniu 26 września 2018 r. - Gesamtverband Verkehrsgewerbe Niedersachsen/Komisja.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2018.427.95

Akt nienormatywny
Wersja od: 26 listopada 2018 r.

Skarga wniesiona w dniu 26 września 2018 r. - Gesamtverband Verkehrsgewerbe Niedersachsen/ Komisja
(Sprawa T-583/18)

Język postępowania: niemiecki

(2018/C 427/125)

(Dz.U.UE C z dnia 26 listopada 2018 r.)

Strony

Strona skarżąca: Gesamtverband Verkehrsgewerbe Niedersachsen e.V. (Hanower, Niemcy) (przedstawiciel: C. Antweiler, Rechtsanwalt)

Strona pozwana: Komisja Europejska

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

stwierdzenie nieważności decyzji Komisji z dnia 12 lipca 2018 r. - C(2018) 4385 final w sprawie skargi złożonej przez stronę skarżącą w dniu 28 września 2016 r. dotyczącej pomocy państwa - SA.46538 (2017/NN).

Zarzuty i główne argumenty

W drodze niniejszej skargi strona skarżąca występuje z żądaniem stwierdzenia nieważności decyzji Komisji z dnia 12 lipca 2018 r. - C(2018) 4385 final w sprawie skargi złożonej przez nią odnośnie do przepisu art. 7a Niedersächsisches Nahverkehrsgesetzes (dolnosaksońska ustawą o transporcie lokalnym, zwana dalej "NNVG") (sprawa SA. 46538 [2017/ NN]) (Dz.U. 2018, C 292, s. 1).

Skarga opiera się na następujących zarzutach:

1.
Brak powiadomienia o systemie pomocy państwa (naruszenie art. 108 ust. 3 TFUE)

W ramach zarzutu pierwszego podnosi się, że w wypadku art. 7a NNVG chodzi o nowy system pomocy, o którym należy, zgodnie z art. 108 ust. 3 TFUE powiadomić Komisję.

2.
Brak powiadomienia o zasadzie ogólnej (naruszenie art. 3 ust. 3 der rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady 1 )

W ramach zarzutu drugiego podnosi się, że w wypadku art. 7a NNVG chodzi o samodzielne uregulowanie dotyczące rekompensat finansowych odnoszących się do zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych przewidujące taryfy maksymalne dla uczniów, studentów, praktykantów i osób o ograniczonej sprawności ruchowej, które zgodnie z wolą kraju związkowego Dolna Saksonia miało być wyłączone z zakresu zastosowania rozporządzenia nr 1370/2007. Konsekwencją tego był oparty na art. 3 ust. 3 zdanie 2 tego rozporządzenia obowiązek powiadomienia Komisji o art. 7a NNVG.

1 Rozporządzenie (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70 (Dz.U. 2007, L 315, s. 1)

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.