Sprawa T-54/17: Skarga wniesiona w dniu 31 stycznia 2017 r. - CLF/Parlament.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2017.78.41

Akt nieoceniany
Wersja od: 13 marca 2017 r.

Skarga wniesiona w dniu 31 stycznia 2017 r. - CLF/Parlament
(Sprawa T-54/17)

Język postępowania: niemiecki

(2017/C 078/56)

(Dz.U.UE C z dnia 13 marca 2017 r.)

Strony

Strona skarżąca: Coalition for Life and Family (CLF) (Bruksela, Belgia) (przedstawiciel: P. Richter, Rechtsanwalt)

Strona pozwana: Parlament Europejski

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

-
stwierdzenie nieważności art. I.4.1 decyzji pozwanej instytucji z dnia 12 grudnia 2016 r. (nr FINS 2017 16) w sprawie obniżenia kwoty płatności zaliczkowych do 33 % ustalonego limitu kwotowego oraz zarządzenia ustanowienia zabezpieczenia;
-
obciążenie pozwanej kosztami postępowania.

Zarzuty i główne argumenty

Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi jedyny zarzut, w drodze którego zarzuca naruszenie traktatów jak również norm prawnych podlegających stosowaniu w ramach wykonania ich postanowień.

-
Skarżąca podnosi, że dokonane przez pozwaną rozróżnienie między partiami politycznymi na poziomie europejskim, które dopiero niedawno zostały założone i takimi, które już istnieją od dłuższego czasu stanowi naruszenie obowiązującej w prawie Unii ogólnej zasady równości.
-
Następnie, zgodnie z art. 134 ust. 2 rozporządzenia (UE, EURATOM) nr 966/2012 1  oraz art. 206 ust. 1 rozporządzenia delegowanego (UE) nr 1268/2012 2  w przypadku dotacji o niskiej wartości nie można w ogóle żądać zabezpieczenia.
-
Ponadto brak jest interesu pozwanej w zabezpieczeniu, ponieważ skarżąca w wystarczającej liczbie państw członkowskich jest reprezentowana posłami parlamentów krajowych i stąd brak jest obaw do utraty swojej pozycji jako partii na poziomie europejskim.
-
Dodatkowo brak jest nawet w minimalnym zakresie podstaw do przyjęcia, dlaczego pozwana ma wątpliwości do tego, że skarżąca przestrzega podstawowych wartości Unii.
-
Wreszcie, środki są nieproporcjonalne, ponieważ skarżąca nie jest w stanie ustanowić zabezpieczenia i wskutek cofnięcia jej dotacji finansowych partii tej zakończenie działalności ze względów ekonomicznych, co z kolei pociągnę za sobą zakłócenia politycznej konkurencji. Stanowi to poważny zamach na przysługujące skarżącej prawa podstawowe wolności wypowiedzi i stowarzyszania się (art. 11 i 12 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej).
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EURATOM) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (Dz.U. 2012, L 298, s. 1).
2 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 1268/2012 z dnia 29 października 2012 r. w sprawie zasad stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii (Dz.U. 2012, L 362, s. 1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.