Sprawa T-522/20: Skarga wniesiona w dniu 11 sierpnia 2020 r. - Carpatair / Komisja.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2020.378.37

Akt nienormatywny
Wersja od: 9 listopada 2020 r.

Skarga wniesiona w dniu 11 sierpnia 2020 r. - Carpatair / Komisja
(Sprawa T-522/20)

(2020/C 378/47)

Język postępowania: angielski

(Dz.U.UE C z dnia 9 listopada 2020 r.)

Strony

Strona skarżąca: Carpatair SA (Temesz, Rumunia) (przedstawiciele: adwokaci J. Rivas Andrés i A. Manzaneque Valverde)

Strona pozwana: Komisja Europejska

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

stwierdzenie nieważności decyzji Komisji o pomocy państwa SA.31662 - C/2011 (ex NN/2011) - wdrożonej przez Rumunię na rzecz międzynarodowego portu lotniczego w Timięoarze - Wizz Air;
obciążenie Komisji Europejskiej kosztami poniesionymi przez skarżącą.

Zarzuty i główne argumenty

Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi cztery zarzuty.

1.
Zarzut pierwszy dotyczący oczywistego naruszenia prawa w zaskarżonej decyzji w odniesieniu do selektywnego charakteru Zbioru Informacji Lotniczych (AIP) z 2010 r.
Jak uznały sądy rumuńskie, zniżki zawarte w AIP z 2010 r. skutkowały przyznaniem pomocy państwa Wizz Air w porcie lotniczym w Timięoarze.
2.
Zarzut drugi dotyczący oczywistego błędu w ocenie okoliczności faktycznych oraz naruszenia prawa w odniesieniu do stwierdzenia, że uzgodnienia między operatorem portu lotniczego a Wizz Air nie przysporzyły nienależnej korzyści Wizz Air.
Po pierwsze, zachowanie operatora portu lotniczego nie było porównywalne z zachowaniem podmiotu prywatnego działającego w warunkach gospodarki rynkowej. Po drugie, Komisja błędnie oceniła uzgodnienia jako odosobnione okoliczności i nie wzięła pod uwagę elementów o decydującym znaczeniu dla kryterium podmiotu prywatnego działającego w warunkach gospodarki rynkowej. Przewidywalny rozwój w chwili przyjęcia uzgodnień prowadził do skutków, które nie były korzystne dla operatora portu lotniczego średnio- i długoterminowo.
3.
Zarzut trzeci dotyczący naruszenia prawa ze względu na niedochowanie przez Komisję obowiązku staranności w odniesieniu do twierdzenia skarżącej dotyczącego dyskryminacji cenowej w porcie lotnicznym w Timięoarze.
4.
Zarzut czwarty dotyczący tego, że zaskarżona decyzja jest obarczona naruszeniem prawa z uwagi nieuwzględnienie pomocy państwa udzielonej Wizz Air za pośrednictwem obniżonej opłaty za ochronę.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.