Sprawa T-500/12: Ryanair v. Komisja Europejska.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2015.96.13

Akt jednorazowy
Wersja od: 25 lipca 2012 r.

Wyrok Sądu z dnia 5 lutego 2015 r. - Ryanair/Komisja
(Sprawa T-500/12) 1

[Pomoc państwa - Irlandzki podatek od pasażerskiego transportu lotniczego - Obniżona stawka mająca zastosowanie w przypadku celów podróży znajdujących się maksymalnie 300 km od portu lotniczego w Dublinie - Decyzja uznająca pomoc za niezgodną z rynkiem wewnętrznym i nakazująca jej odzyskanie - Korzyść - Selektywny charakter - Ustalenie beneficjentów pomocy - Artykuł 14 rozporządzenia (WE) nr 659/1999 - Obowiązek uzasadnienia]

Język postępowania: angielski

(2015/C 096/16)

(Dz.U.UE C z dnia 23 marca 2015 r.)

Strony

Strona skarżąca: Ryanair Ltd (Dublin, Irlandia) (przedstawiciele: B. Kennelly, barrister, E. Vahida i I.-G. Metaxas-Maragkidis, adwokaci)

Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: L. Flynn, D. Grespan i T. Maxian Rusche, pełnomocnicy)

Interwenient popierający żądania strony skarżącej: Aer Lingus Ltd (Dublin, Irlandia) (przedstawiciele: K. Bacon, D. Scannell, D. Bailey, barristers, i A. Burnside, solicitor)

Interwenient popierający żądania strony pozwanej: Irlandia (przedstawiciele: E. Creedon, A. Joyce i J. Quaney, pełnomocnicy, wspierani przez E. Regana, SC, i B. Doherty'ego, barrister)

Przedmiot

Żądanie stwierdzenia nieważności decyzji Komisji 2013/199/UE z dnia 25 lipca 2012 r. w sprawie pomocy państwa SA.29064 (11/C, ex 11/NN) - Zróżnicowane stawki podatku od transportu lotniczego wprowadzone przez Irlandię (Dz. U. 2013, L 119, s. 30).

Sentencja

1)
Stwierdza się nieważność art. 4 decyzji Komisji 2013/199/UE z dnia 25 lipca 2012 r. w sprawie pomocy państwa SA.29064 (11/C, ex 11/NN) - Zróżnicowane stawki podatku od transportu lotniczego wprowadzone przez Irlandię w zakresie, w jakim Komisja nakazuje w nim odzyskanie od beneficjentów pomocy w kwocie określonej w motywie 70 tej decyzji na 8 EUR za pasażera.
2)
W pozostałej części skarga zostaje oddalona.
3)
Komisja Europejska pokrywa, poza własnymi kosztami, również połowę kosztów poniesionych przez Ryanair Ltd.
4)
Ryanair ponosi połowę własnych kosztów.
5)
Aer Lingus i Irlandia ponoszą własne koszty.
1 Dz.U. C 26 z 26.1.2013.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.