Sprawa T-498/19: Skarga wniesiona w dniu 9 lipca 2019 r. - Banco Cooperativo Espanol/SRB.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2019.312.37

Akt nienormatywny
Wersja od: 16 września 2019 r.

Skarga wniesiona w dniu 9 lipca 2019 r. - Banco Cooperativo Español/SRB
(Sprawa T-498/19)

Język postępowania: hiszpański

(2019/C 312/30)

(Dz.U.UE C z dnia 16 września 2019 r.)

Strony

Strona skarżąca: Banco Cooperativo Español, SA (Madryt, Hiszpania) (przedstawiciele: D. Sarmiento Ramírez-Escudero i J. Beltrán de Lubiano Sáez de Urabain, adwokaci)

Strona pozwana: Jednolita Rada ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

-
Tytułem głównym, o stwierdzenie nieważności zaskarżonej decyzji;
-
Tytułem subsydiarnym:
a)
o stwierdzenie braku zastosowania art. 12 i 14 rozporządzenia delegowanego 2015/63 w sposób wskazany w niniejszej skardze, i
b)
stwierdzenie nieważności zaskarżonej decyzji, oraz
-
W każdym przypadku o obciążenie kosztami Jednolitej Rady ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji.

Zarzuty i główne argumenty

Niniejsza skarga skierowana jest przeciwko decyzji Jednolitej Rady ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji z dnia 16 kwietnia 2019 r. (SRB/ES/SRF/2019/10) dotyczącej obliczenia składek ex ante na Jednolity Fundusz Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji za okres składkowy 2019 r.

Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi dwa zarzuty.

1.
Zarzut pierwszy dotyczący naruszenia art. 12 i 14 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE 2015/63 1 .
-
Zarzuca się w tym zakresie, że art. 12 i 14 rozporządzenia delegowanego należy interpretować w taki sposób, że utworzony w 2018 r. instytucjonalny system ochrony należy uznać dla celów obliczenia składki ex ante na rzecz Jednolitego Funduszu ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji za okres składkowy 2019 r.
2.
Zarzut drugi, tytułem pomocniczym, oparty na zarzucie bezprawności na podstawie art. 277 TFUE, podniesiony, aby Są d orzekł o braku stosowania art. 12 i 14 rozporządzenia delegowanego z powodu naruszenia art. 103 ust. 2 i 7 dyrektyw y 2014/59/UE 2 .
-
Podnosi się w tym zakresie, że jeżeli art. 12 i 14 rozporządzenia delegowanego należy interpretować w ten sposób, że instytucjonalny system ochrony utworzony w 2018 r. nie może zostać uznany dla celów obliczenia składki ex ante na Jednolity Fundusz Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji za okres składkowy 2019 r, wówczas przywołane artykuły rozporządzenia delegowanego naruszają art. 103 ust. 2 i 7 dyrektywy 2014/59/UE, ponieważ ignorują one warunki oddelegowania kompetencji na rzecz Komisji polegające na tym, że (i) składki na Fundusz powinny być dostosowywane do profilu ryzyka instytucji płacącej składkę, i (ii) składki na Fundusz powinny uwzględniać uczestnictwo w instytucjonalnym systemie ochrony.
1 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2015/63 z dnia 21 października 2014 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/59/UE w odniesieniu do składek ex ante wnoszonych na rzecz mechanizmów finansowania restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji (Dz.U 2016, L 233, s. 1).
2 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/59/UE z dnia 15 maja 2014 r. ustanawiająca ramy na potrzeby prowadzenia działań naprawczych oraz restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji w odniesieniu do instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych oraz zmieniająca dyrektywę Rady 82/891/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2001/24/WE, 2002/47/WE, 2004/25/WE, 2005/56/WE, 2007/36/WE, 2011/35/UE, 2012/30/UE i 2013/36/EU oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1093/2010 i (UE) nr 648/2012

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.