Sprawa T-483/23: Skarga wniesiona w dniu 28 lipca 2023 r. - Deutsche Kreditbank / SRB
Dz.U.UE.C.2023.338.36/2
Akt nienormatywnySkarga wniesiona w dniu 28 lipca 2023 r. - Deutsche Kreditbank / SRB
(Sprawa T-483/23)
(2023/C 338/47)
(Dz.U.UE C z dnia 25 września 2023 r.)
Strony
Strona skarżąca: Deutsche Kreditbank AG (Berlin, Niemcy) (przedstawiciele: H. Berger, M. Weber i D. Schoo, Rechtsanwälte)
Strona pozwana: Jednolita Rada ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji (Single Resolution Board - SRB)
Żądania:
Strona skarżąca wnosi do Sądu o:
- stwierdzenie nieważności decyzji wydanej przez SRB w dniu 2 maja 2023 r., dokument SRB/ES/2023/23, wraz z załącznikami, w zakresie, jakim dotyczą one obliczenia za 2023 r. składek pobranych ex-ante, w każdym razie w zakresie, w jakim wraz z załącznikami I, II i III dotyczy ona skarżącej, oraz;
- obciążenie SRB kosztami postępowania.
Tytułem ewentualnym, w przypadku gdyby Sąd uznał, że zaskarżona decyzja nie istnieje w obrocie prawnym ze względu na użycie przez pozwaną niewłaściwego języka urzędowego i że w związku z tym skarga o stwierdzenie nieważności jest niedopuszczalna ze względu na brak przedmiotu sporu, skarżąca wnosi do Sądu o:
- stwierdzenie, że zaskarżona decyzja nie istnieje w obrocie prawnym;
- obciążenie SRB kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie swej skargi strona skarżąca podnosi siedem zarzutów.
1. Zarzut pierwszy: Zaskarżona decyzja narusza art. 81 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 806/2014 1 w związku z art. 3 rozporządzenia nr 1 2 , gdyż nie została sporządzona w wybranym przez skarżącą języku niemieckim.
2. Zarzut drugi: Zaskarżona decyzja narusza obowiązek uzasadnienia przewidziany w art. 296 ust. 2 TFUE oraz w art. 41 ust. 1 i 2 lit. c) karty praw podstawowych Unii Europejskiej 3 oraz usankcjonowane w art. 47 ust. 1 tej karty prawo podstawowe do skutecznej ochrony prawnej, ponieważ ma ona braki w uzasadnieniu, a jej kontrola sądowa jest praktycznie niemożliwa.
3. Zarzut trzeci: Zaskarżona decyzja narusza art. 69 i 70 rozporządzenia (UE) nr 806/2014 oraz art. 16, 17, 41 i 53 karty, ponieważ pozwana błędnie w niej ustaliła roczny poziom docelowy; tytułem ewentualnym skarżąca podnosi, że art. 69 i 70 rozporządzenia (UE) nr 806/2014 naruszają normy prawa wyższego rzędu.
4. Zarzut czwarty: Artykuł 6 i załącznik I etap 2 do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/63 4 naruszają normy prawa wyższego rzędu, ponieważ nie uwzględniono w nich zasad wywiedzionych z orzecznictwa opartego na wyroku Meroni 5 , przekroczono granice przyznanych kompetencji oraz dopuszczono się naruszenia wymogu obliczania składek w sposób adekwatny do ryzyka, zasadę proporcjonalności i wymóg pełnego uwzględnienia okoliczności faktycznych.
5. Zarzut piąty: Tytułem ewentualnym skarżąca podnosi, że zaskarżona decyzja narusza art. 16, 20 i 52 karty praw podstawowych Unii Europejskiej, gdyż w zakresie dotyczącym ustalenia wskaźnika ryzyka w IV polu ryzyka została ona oparta na oczywistych błędach w ocenie.
6. Zarzut szósty: Zaskarżona decyzja narusza art. 16, 20, 41 i 52 karty oraz zasadę proporcjonalności oraz prawo do dobrej administracji, gdyż błędnie zastosowano w niej korektę ryzyka.
7. Zarzut siódmy: Artykuł 20 ust. 1 zdanie 1 i 2 rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/63 narusza normy prawa wyższego rzędu, gdyż ustalono w niej, że jeden z lub kilka wskaźników ryzyka nie będą stosowane przez czas nieokreślony w zakresie, w jakim wymagane informacje nie są objęte obowiązkiem z zakresu sprawozdawczości nadzorczej.