Sprawa T-478/18: Skarga wniesiona w dniu 6 sierpnia 2018 r. - Bezouaoui i HB Consultant / Komisja.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2018.373.13

Akt nienormatywny
Wersja od: 15 października 2018 r.

Skarga wniesiona w dniu 6 sierpnia 2018 r. - Bezouaoui i HB Consultant / Komisja
(Sprawa T-478/18)

Język postępowania: francuski

(2018/C 373/14)

(Dz.U.UE C z dnia 15 października 2018 r.)

Strony

Strona skarżąca: Hacène Bezouaoui (Avanne, Francja), HB Consultant (Beure, Francja) (przedstawiciele: adwokaci J.-F. Henrotte i N. Neyrinck)

Strona pozwana: Komisja Europejska

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

-
uznania jej skargi za dopuszczalną i zasadną i, co za tym idzie,
-
stwierdzenia nieważności decyzji Komisji C(2018) 2075 final z dnia 10 kwietnia 2018 r. w sprawie SA.46897 (2018/ NN) - Domniemana pomoc państwa - Francja - CACES;
-
obciążenie Komisji kosztami postępowania.

Zarzuty i główne argumenty

Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi trzy zarzuty.

1.
Zarzut pierwszy dotyczący naruszenia zawartego w art. 107 TFUE pojęcia "możliwości przypisania" związanego z tym, że [Komisja uznała, iż] zwrot kosztów szkolenia w przedmiocie bezpiecznego prowadzenia pojazdów budowlanych przeprowadzanego przez uprawnione organizacje zbiorowego zarządzania (organismes paritaires collecteur agréés par l'État - OPCA) wiąże się z wykorzystaniem zasobów państwowych, stanowiącym owoc środka, który można przypisać państwu. Skarżące podnoszą, że Komisja, wydając decyzję, o której stwierdzenie nieważności wnoszą, uchybiła orzecznictwu wynikającemu z wyroku w sprawie Pearle (z dnia 15 lipca 2004 r., Pearle i in., C-345/02, EU:C:2004:448).
2.
Zarzut drugi dotyczący zawartego w art. 107 TFUE pojęcia "korzyści" związanego z tym, że [Komisja uznała, iż] środki przyjęte przez państwo francuskie w niniejszym przypadku przysparzają korzyści przedsiębiorstwom przeprowadzającym szkolenia zwane "CACES®" (certyfikat zaświadczający o umiejętności bezpiecznego kierowania, Certificat d'Aptitude à la Conduite En Sécurité), w odróżnieniu od przedsiębiorstw przeprowadzających szkolenia zwane "PCE®" (prawo jazdy na maszynach budowlanych, Permis à la Conduite d'Engins).
3.
Zarzut trzeci dotyczący naruszenia zawartego w art. 107 TFUE pojęcia "selektywności" związanego z tym, że [Komisja uznała, iż] podjęte środki mają selektywny charakter. Zarzut ten dzieli się na trzy części:
-
pierwszą, opartą na argumencie, zgodnie z którym OPCA nie może dyskryminować poszczególnych szkoleń odpowiadającym tym samym potrzebom i uznanym przez państwo francuskie;
-
drugą, opartą na argumencie, zgodnie z którym interwencja za strony państwa francuskiego pociąga za sobą wprowadzenie OPCA w błąd co do przedmiotu spełniającego wymogi ustawowe szkolenia, którego koszty mogą zostać zwrócone;
-
trzecią, opartą na argumencie, zgodnie z którym różnica w traktowaniu tych dwóch systemów szkoleń nie jest uzasadniona charakterem i ogólną strukturą stanowiącego punkt odniesienia systemu, w który się wpisują.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.