Sprawa T-444/21: Skarga wniesiona w dniu 23 lipca 2021 r. - Ryanair / Komisja.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2021.357.34/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 6 września 2021 r.

Skarga wniesiona w dniu 23 lipca 2021 r. - Ryanair / Komisja
(Sprawa T-444/21)

Język postępowania: angielski

(2021/C 357/51)

(Dz.U.UE C z dnia 6 września 2021 r.)

Strony

Strona skarżąca: Ryanair DAC (Swords, Irlandia) (przedstawiciele: E. Vahida, F.-C. Laprevote, V. Blanc, S. Rating

i I.-G. Metaxas-Maranghidis, lawyers)

Strona pozwana: Komisja Europejska

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

- stwierdzenie nieważności wydanej przez pozwaną decyzji z dnia 12 marca 2021 r. w przedmiocie pomocy państwa SA.60113 - Finnair - COVID-19 - hybrid loan 107.2.b 1 ; oraz

- obciążenie pozwanej kosztami.

Zarzuty i główne argumenty

Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi cztery zarzuty.

1. Zarzut pierwszy, dotyczący tego, że pozwana miała nadużyć swoich uprawnień i błędnie zastosować art. 107 ust. 2 lit. b) TFUE oraz dopuścić się oczywistych błędów przy badaniu proporcjonalności pomocy względem szkód wyrządzonych przez kryzys COVID-19.

2. Zarzut drugi, dotyczący tego, że pozwana miała dopuścić się naruszenia poszczególnych postanowień TFUE oraz zasad ogólnych prawa europejskiego, na których opierała się liberalizacja transportu lotniczego w Unii zapoczątkowana pod koniec lat 80-tych (tj. zakazu dyskryminacji, swobody świadczenia usług stosowanej do transportu lotniczego poprzez rozporządzenie nr 1008/2008 2  - i swobody przedsiębiorczości).

3. Zarzut trzeci, dotyczący tego, że pozwana nie wszczęła formalnego postępowania wyjaśniającego, chociaż wystąpiły poważne trudności, oraz dopuściła się naruszenia uprawnień proceduralnych strony skarżącej.

4. Zarzut czwarty, dotyczący tego, że pozwana miała dopuścić się uchybienia obowiązkowi uzasadnienia ciążącego na niej na mocy art. 296 ust. 2 TFUE.

1 Dz.U. 2021, C 240, s. 14
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1008/2008 z dnia 24 września 2008 r. w sprawie wspólnych zasad wykonywania przewozów lotniczych na terenie Wspólnoty (wersja przekształcona) (Tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz.U. 2008 L 293, s. 3-20).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.