Sprawa T-438/07: Skarga wniesiona w dniu 30 listopada 2007 r. - Spa Monopole przeciwko OHIM - De Francesco Import (SpagO).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2008.37.26/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 9 lutego 2008 r.

Skarga wniesiona w dniu 30 listopada 2007 r. - Spa Monopole przeciwko OHIM - De Francesco Import

(SpagO)

(Sprawa T-438/07)

(2008/C 37/41)

Język skargi: angielski

(Dz.U.UE C z dnia 9 lutego 2008 r.)

Strony

Strona skarżąca: Spa Monopole, compagnie fermière de Spa SA/NV (Spa, Belgia) (przedstawiciele: adwokaci L. de Brouwer, E. Cornu, E. De Gryse i D. Moreau)

Strona pozwana: Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory)

Uczestnikiem postępowania przed Izbą Odwoławczą była również: De Francesco Import GmbH (Norymberga, Niemcy)

Żądania strony skarżącej

– stwierdzenie nieważności decyzji Drugiej Izby Odwoławczej OHIM z dnia 13 września 2007 r. w sprawie R 1285/2006-2;

– obciążenie OHIM kosztami postępowania.

Zarzuty i główne argumenty

Zgłaszający wspólnotowy znak towarowy: De Francesco Import GmbH

Zgłoszony wspólnotowy znak towarowy: Słowny znak towarowy "SpagO** dla towarów z klasy 33 - zgłoszenie nr 2.320.844

Właściciel znaku lub oznaczenia, na które powołano się w sprzeciwie: Skarżąca

Znak lub oznaczenie, na które powołano się w sprzeciwie: Wspólnotowe, krajowe i międzynarodowe słowne i graficzne znaki towarowe "SPA", "SPA Citron'* i "SPA Orange** dla towarów z klasy 32

Decyzja Wydziału Sprzeciwów: Uwzględnienie sprzeciwu w całości

Decyzja Izby Odwoławczej: Uchylenie decyzji Wydziału Sprzeciwów i odrzucenie sprzeciwu

Podniesione zarzuty: Naruszenie art. 8 ust. 5 rozporządzenia Rady nr 40/94, jako że Izba Odwoławcza nie doceniła renomy, jaką SPA cieszy się w Beneluksie i niedostatecznie uwzględniła następujące czynniki:

– fonetyczne i wizualne podobieństwa między występującymi w sprawie znakami towarowymi;

– okoliczność, że użycie znaku towarowego "SpagO** dla napojów alkoholowych zaszkodzi renomie wody mineralnej "SPA*, która opiera się na jej wysokiej jakości, czystości i korzystnym wpływie na zdrowie;

– okoliczność, że użycie znaku "SpagO** dla napojów oznaczałoby odnoszenie nienależnych korzyści z renomy znaku towarowego "SPA* i łączonego z nim wyobrażenia jakości i czystości.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.