Sprawa T-434/15: Skarga wniesiona w dniu 27 lipca 2015 r. - Islamic Republic of Iran Shipping Lines i in./Rada.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2015.328.19/1

Akt nieoceniany
Wersja od: 5 października 2015 r.

Skarga wniesiona w dniu 27 lipca 2015 r. - Islamic Republic of Iran Shipping Lines i in./Rada
(Sprawa T-434/15)

Język postępowania: angielski

(2015/C 328/19)

(Dz.U.UE C z dnia 5 października 2015 r.)

Strony

Strona skarżąca: Islamic Republic of Iran Shipping Lines (Teheran, Iran); Hafize Darya Shipping Lines (HDSL) (Teheran); Safiran Payam Darya Shipping Lines (SAPID) (Teheran); Khazar Sea Shipping Lines (Anzali Free Zone, Iran); Rahbaran Omid Darya Ship Management Co. (Teheran); Irinvestship Ltd (Londyn, Zjednoczone Królestwo); IRISL Europe GmbH (Hamburg, Niemcy) (przedstawiciele: M. Taher, solicitor, M. Malek, QC, i R. Blakeley, barrister)

Strona pozwana: Rada Unii Europejskiej

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

-
zasądzenie od Rady na rzecz skarżących odszkodowania i zadośćuczynienia, których wysokość zostanie ustalona w toku niniejszego postępowania i które powinny być równe co najmniej kwocie 571 040 504 USD, powiększonej o odsetki, oraz
-
obciążenie Rady kosztami postępowania.

Zarzut i główne argumenty

Na poparcie skargi skarżące podnoszą jedyny zarzut, wskazując, że nałożenie na skarżące środków ograniczających przez Radę UE stanowi wystraczająco istotne naruszenie zobowiązań, z których wynikają prawa skarżących, i w konsekwencji skutkuje to pozaumowną odpowiedzialnością Unii. Naruszenie to stanowi bezpośrednie źródło istotnych szkód materialnych i krzywd wyrządzonych skarżącym, za które należy im się odszkodowanie i zadośćuczynienie.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.