Sprawa T-368/15: Skarga wniesiona w dniu 10 lipca 2015 r. - Alcimos Consulting/EBC.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2015.302.64/1

Akt nieoceniany
Wersja od: 14 września 2015 r.

Skarga wniesiona w dniu 10 lipca 2015 r. - Alcimos Consulting/EBC
(Sprawa T-368/15)

Język postępowania: angielski

(2015/C 302/79)

(Dz.U.UE C z dnia 14 września 2015 r.)

Strony

Strona skarżąca: Alcimos Consulting (Ateny, Grecja) (przedstawiciel: adwokat F. Rodolaki)

Strona pozwana: Europejski Bank Centralny

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

-
uznanie skargi wszczynającej postępowanie za dopuszczalną;
-
stwierdzenie nieważności decyzji Rady Zarządzającej Europejskiego Banku Centralnego z dnia 28 czerwca 2015 r. i z dnia 6 lipca 2015 r., a tytułem żądania ewentualnego, uchylenie tych decyzji, oraz
-
zasądzenie na rzecz strony skarżącej odszkodowania w wysokości 1 EUR.

Zarzuty i główne argumenty

Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi cztery zarzuty.

1.
W ramach zarzutu pierwszego strona skarżąca twierdzi, że Europejski Bank Centralny (EBC) naruszył art.14 ust. 4 statutu Europejskiego Systemu Banków Centralnych (ESBC), gdyż oddalenie przez EBC złożonego przez Bank Grecji wniosku o zwiększenie nadzwyczajnego wsparcia płynności (Emergency Liqudity Assistance - ELA) dla greckich banków nie wpłynęłoby na realizację celów i zadań ESBC.
2.
W zarzucie drugim strona skarżąca twierdzi, że Europejski Bank Centralny (EBC) naruszył art. 4 i 5 TUE, gdyż oddalając wniosek Banku Grecji działał ultra vires.
3.
W zarzucie trzecim strona skarżąca utrzymuje, że EBC działał, kierując się względami natury politycznej, a tym samym naruszył art. 130 TFUE, który wyraża niezależność EBC.
4.
W ramach zarzutu czwartego strona skarżąca podnosi, że zaskarżone decyzje EBC nie spełniają kryterium proporcjonalności, gdyż popieranie sprawnego działania systemów płatniczych, o którym mowa w art. 127 st. 2 TFUE, jest jednym z czterech podstawowych zadań, które mają być realizowane za pośrednictwem Eurosystemu, podczas gdy przyznanie dodatkowego ELA greckim bankom byłoby mniej szkodliwe dla realizacji celów EBC, gdyż wywarłoby co najwyżej znikome skutki dla wdrażania jednolitej polityki monetarnej.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.