Sprawa T-359/04: Skarga wniesiona dnia 30 sierpnia 2004 r. przez British Aggregates Association Limited, Healy Bros. Limited i DK Trotter & Sons Limited przeciwko Komisji Wspólnot Europejskich.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2004.284.22/2

Akt nienormatywny
Wersja od: 20 listopada 2004 r.

Skarga wniesiona dnia 30 sierpnia 2004 r. przez British Aggregates Association Limited, Healy Bros. Limited i DK Trotter & Sons Limited przeciwko Komisji Wspólnot Europejskich

(Sprawa T-359/04)

(2004/C 284/45)

(Język postępowania: angielski)

(Dz.U.UE C z dnia 20 listopada 2004 r.)

Dnia 30 sierpnia 2004 r. do Sądu Pierwszej Instancji Wspólnot Europejskich została wniesiona skarga przeciwko Komisji Wspólnot Europejskich sporządzona przez British Aggregates Association Limited, z siedzibą w Lanark (Zjednoczone Królestwo), Healy Bros. Limited, z siedzibą w Middleton, Country Cork (Irlandia) i DK Trotter & Sons, z siedzibą w Manorhamilton, County Leitrim (Irlandia) reprezentowane przez C. Pouncey'a, solicitor i L. Van Den Hende, lawyer.

Skarżąca wnosi do Sądu Pierwszej Instancji o:

– stwierdzenie nieważności decyzji Komisji C(2002) 1614 fin z dnia 7 maja 2004 r. "Pomoc Państwa N 2/2004 UK / Aggregates Levy";

– obciążenie Komisji kosztami poniesionymi przez skarżącą w przedmiotowym postępowaniu.

Zarzuty i główne argumenty

W 2002 r. Zjednoczone Królestwo wprowadziło Aggregates Levy (opłatę z tytułu eksploatacji kruszywa), będący podatkiem środowiskowym na pewne kruszywa. Decyzją z tego samego roku Komisja stwierdziła, że przepisy ustanawiające Aggregates Levy nie stanowią pomocy Państwa. Skarżąca zaskarżyła tą decyzję przed Sądem Pierwszej Instancji w kontekście innej sprawy(1), podnosząc, że Aggregates Levy narusza pozycję konkurencyjną członków stowarzyszenia skarżącej.

Dnia 5 stycznia 2004 r. Zjednoczone Królestwo poinformowało Komisję o nowym systemie zwolnień z Aggregates Levy dla Północnej Irlandii. Zaskarżoną decyzją Komisja uznała zgodność nowego systemu zwolnień ze wspólnym rynkiem i oddaliła skargę skarżącej przeciwko tej decyzji, nie wszczynając formalnej procedury dochodzenia.

Uzasadniając sw skargę skarżąca podnosi przede wszystkim, że przedmiotowy system zwolnień narusza art. 23 i art. 90 WE i z tego powodu nie może być uznany za zgodny ze wspólnym rynkiem. Skarżąca podnosi ponadto, że Komisja naruszyła własne Wytyczne Wspólnoty(2), popełniając w tym zakresie trzy oczywiste błędy w ocenie, a mianowicie: uznanie, że stosunek 20 % opłaty uiszczanej przez podmioty objęte systemem zwolnienia jest znaczący; błędne uznanie, że o nowym systemie zwolnienia zadecydowano w chwili przyjęcia Aggregates Levy i błędne uznanie, że op ata ta ma pozytywny wpływ w zakresie ochrony środowiska.

Skarżąca podnosi również, że Komisja nie uzasadniła zaskarżonej decyzji, jak wymaga art. 253 WE, naruszyła obowiązek wszczęcia formalnej procedury dochodzenia i naruszyła obowiązki proceduralne w dochodzeniu wstępnym.

______

(1) Sprawa T-210/02, opublikowana w Dz.U. C 219 14.9.2002, str. 23.

(2) Wytyczne Wspólnoty dotyczące pomocy Państwa w dziedzinie ochrony środowiska, Dz.U. C 37, 3.2.2001, str. 3-15.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.