Sprawa T-358/06: Skarga wniesiona w dniu 5 grudnia 2006 r. - Wegenbouwmaatschappij J. Heijmans przeciwko Komisji.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2007.20.25/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 27 stycznia 2007 r.

Skarga wniesiona w dniu 5 grudnia 2006 r. - Wegenbouwmaatschappij J. Heijmans przeciwko Komisji

(Sprawa T-358/06)

(2007/C 20/37)

Język postępowania: niderlandzki

(Dz.U.UE C z dnia 27 stycznia 2007 r.)

Strony

Strona skarżąca: Wegenbouwmaatschappij J. Heijmans BV (przedstawiciele: adwokaci M. A. F. M. Smeets i A. M. van den Oord)

Strona pozwana: Komisja Wspólnot Europejskich

Żądania strony skarżącej

– stwierdzenie w części lub w całości nieważności decyzji, której adresatami są Heijmans NV i Heijmans Infrastructuur BV,

– uchylenie lub obniżenie grzywny wymierzonej Heijmans NV i Heijmans Infrastructuur BV,

– obciążenie Komisja kosztami postępowania.

Zarzuty i główne argumenty

Skarżąca kwestionuje decyzję Komisji z dnia 13 września 2006 r. dotyczącą postępowania na podstawie art. 81 WE (sprawa COMP/38.456 - Bitum - Niderlandy). Wprawdzie nie jest ona adresatem decyzji, niemniej uważa, że dotyczy jej ona indywidualnie i bezpośrednio, ponieważ mowa jest w niej o jej przynależności do grupy Heijmans i ponieważ na podstawie decyzji należy liczyć się z tym, że z powodu wspomnianego zachowania zostanie ona pociągnięta do odpowiedzialności.

Na poparcie swojej skargi skarżąca powołuje się na naruszenie art. 81 WE oraz art. 2, 7 i 23 ust. 2 rozporządzenia nr 1/2003, ponieważ Komisja przy ocenie dowodów przedstawionych przeciwko Heijmans Infrastructuur BV niesłusznie przyjęła, że niderlandzki rynek asfaltu drogowego stanowi właściwe ramy gospodarcze. Komisja następnie niesłusznie przyjęła, że Heijmans Infrastructuur BV była uczestnikiem trwałego porozumienia pomiędzy przedsiębiorstwami zajmującymi się budową dróg dla celów zakupu asfaltu drogowego i w tym charakterze uczestniczyła wraz z dostawcami bituminu w Niderlandach w zmowie mającej na celu ograniczenie konkurencji. Wreszcie Komisja na podstawie wytycznych w sprawie stosowania art. 81 Traktatu WE do horyzontalnych porozumień kooperacyjnych(1) niesłusznie nie zbadała jedynie skutków udziału Heijmans Infrastructuur BV w tej zmowie.

Następnie skarżąca powołuje się na naruszenie art. 81 WE oraz art. 11 i 16 rozporządzenia nr 1/2003, obowiązku staranności, ogólnej zasady dobrej administracji, zasady równości i praw do obrony, ponieważ w postępowaniu administracyjnym Komisja nie uwzględniła materialno- i formalnoprawnych zarzutów, które zostały umotywowane przez Heijmans Infrastructuur BV i Wegenbouwmaatschappij J. Heijmans BV, uznając je za "niepotrzebną interpretację zdarzeń".

W dalszej kolejności skarżąca powołuje się na naruszenie obowiązku uzasadnienia, ponieważ decyzja jest w zasadniczych częściach niejasna i dwuznaczna.

Posiłkowo skarżąca podnosi, że Komisja nie przeprowadziła żadnego dowodu lub przeprowadziła niewystarczający dowód na okoliczność udziału Heijmans Infrastructuur BV w domniemanym naruszeniu przez cały okres trwania tego naruszenia.

Dalej posiłkowo skarżąca podnosi, że Komisja nieprawidłowo oceniła znaczenie i wagę naruszenia. Heijmans Infrastructuur BV odgrywała jedynie drugorzędną rolę na rynku właściwym.

______

(1) Wytyczne w sprawie stosowania art. 81 Traktatu WE do horyzontalnych porozumień kooperacyjnych (Tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz.U. 2001, C 3, str. 2)

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.