Sprawa T-334/24: Skarga wniesiona w dniu 3 lipca 2024 r. - Lam Khang/Komisja

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2024.4975

Akt nienormatywny
Wersja od: 19 sierpnia 2024 r.

Skarga wniesiona w dniu 3 lipca 2024 r. - Lam Khang/Komisja
(Sprawa T-334/24)

(C/2024/4975)

Język postępowania: angielski

(Dz.U.UE C z dnia 19 sierpnia 2024 r.)

Strony

Strona skarżąca: Lam Khang Joint Stock Company (Hanoi, Wietnam) (przedstawiciele: V. Crochet i B. Servais, adwokaci)

Strona pozwana: Komisja Europejska

Żądania strony skarżącej

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

- stwierdzenie nieważności rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2024/1268 1  z dnia 6 maja 2024 r. rozszerzającego ostateczne cła wyrównawcze nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2022/433 wobec przywozu płaskich wyrobów ze stali nierdzewnej walcowanych na zimno pochodzących z Indonezji na przywóz płaskich wyrobów ze stali nierdzewnej walcowanych na zimno wysyłanych z Tajwanu, Turcji i Wietnamu, zgłoszonych lub niezgłoszo- nych jako pochodzące z Tajwanu, Turcji i Wietnamu w zakresie w jakim dotyczy ono skarżącej; oraz

- obciążenie Komisji i ewentualnych interwenientów kosztami postępowania.

Zarzuty i główne argumenty

Na poparcie skargi skarżąca podnosi cztery zarzuty.

1. Zarzut pierwszy dotyczący tego, że nie stwierdzając w odniesieniu do skarżącej indywidualnie, że istniała wystarczająca racjonalna przyczyna lub uzasadnienie ekonomiczne inne niż nałożenie cła na transakcje dokonywane przez Lam Khang Joint Stock Company, Komisja popełniła oczywisty błąd w ocenie i naruszyła art. 23 ust. 3 i 6 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1037 2  (zwanego dalej "podstawowym rozporządzeniem antysubsydyjnym"), a także zasadę dobrej administracji.

2. Zarzut drugi dotyczący tego, że Komisja popełniła oczywiste błędy w ocenie, naruszyła zasadę dobrej administracji oraz art. 23 ust. 3 i 6 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego uznając, że płaskie wyroby ze stali nierdzewnej walcowane na zimno produkowane przez skarżącą i przywożone do Unii nadal korzystają z subsydiów przyznanych indonezyjskim płaskim wyrobom ze stali nierdzewnej walcowanym na zimno.

3. Zarzut trzeci dotyczący tego, że Komisja popełniła oczywiste błędy w ocenie i naruszyła art. 23 ust. 3 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego, uznając, że proces produkcyjny prowadzony w Wietnamie przez Lam Khang Joint Stock Company stanowi "montaż lub wykończenie" "części" w rozumieniu art. 13 ust. 2 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego i stanowi obejście w rozumieniu art. 23 ust. 3 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego.

4. Zarzut czwarty dotyczący tego, że Komisja popełniła oczywiste błędy w ocenie i naruszyła art. 23 ust. 3 i 6 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego, uznając, że płaskie wyroby ze stali nierdzewnej walcowane na zimno wywożone przez skarżącą do Unii podważyły skutki naprawcze pierwotnych ceł wyrównawczych co do ilości.

1 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2024/1268 z dnia 6 maja 2024 r. rozszerzające ostateczne cła wyrównawcze nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2022/433 wobec przywozu płaskich wyrobów ze stali nierdzewnej walcowanych na zimno pochodzących z Indonezji na przywóz płaskich wyrobów ze stali nierdzewnej walcowanych na zimno wysyłanych z Tajwanu, Turcji i Wietnamu, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Tajwanu, Turcji i Wietnamu (Dz.U. L, 2024/1268).
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1037 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem towarów subsydiowanych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (tekst jednolity) (Dz.U. 2016 L 176, s. 55).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.