Sprawa T-331/08: Skarga wniesiona w dniu 11 sierpnia 2008 r. - REWE-Zentral przeciwko OHIM - Grupo Corporativo Teype (Solfrutta).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2008.260.16/2

Akt nienormatywny
Wersja od: 11 października 2008 r.

Skarga wniesiona w dniu 11 sierpnia 2008 r. - REWE-Zentral przeciwko OHIM - Grupo Corporativo Teype (Solfrutta)

(Sprawa T-331/08)

(2008/C 260/30)

Język skargi: angielski

(Dz.U.UE C z dnia 11 października 2008 r.)

Strony

Strona skarżąca: REWE-Zentral AG (Kolonia, Niemcy) (przedstawiciele: A. Bognár i M. Kinkeldey, adwokaci)

Strona pozwana: Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory)

Stroną postępowania przed Izbą Odwoławczą była również: Grupo Corporativo Teype, SL (Madryt, Hiszpania)

Żądania strony skarżącej

– stwierdzenie nieważności decyzji Drugiej Izby Odwoławczej Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) z dnia 21 maja 2008 r. w sprawie R 1679/2007-2; oraz

– obciążenie strony pozwanej kosztami postępowania.

Zarzuty i główne argumenty

Zgłaszający wspólnotowy znak towarowy: strona skarżąca

Zgłoszony wspólnotowy znak towarowy: słowny znak towarowy "Solfrutta" dla towarów z klas 29, 30 i 32

Właściciel znaku lub oznaczenia, na które powołano się w sprzeciwie: Grupo Corporativo Teype, SL

Znak lub oznaczenie, na które powołano się w sprzeciwie: wspólnotowa rejestracja nr 1.687.722 słownego znaku towarowego "FRUTISOL" dla towarów z klasy 32; hiszpańska rejestracja nr 2.018.327 słownego znaku towarowego "FRUTISOL" dla towarów z klasy 32

Decyzja Wydziału Sprzeciwów: częściowe uwzględnienie sprzeciwu

Decyzja Izby Odwoławczej: oddalenie odwołania

Podniesione zarzuty: naruszenie art. 8 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Rady nr 40/94 z uwagi na to, iż Izba Odwoławcza popełniła błąd nie biorąc pod uwagę zarzucanego niewielkiego charakteru odróżniającego wcześniejszych znaków towarowych. Podobnie, oceniając jedynie podobieństwo pojedynczych elementów rozpatrywanych znaków towarowych Izba Odwoławcza nie uwzględniła w wystarczającym stopniu tego, iż najbardziej znaczącą kwestią w ramach tej oceny jest całościowe wrażenie wywierane przez rozpatrywane znaki towarowe.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.