Sprawa T-298/04: Skarga wniesiona dnia 21 lipca 2004 r. przez EFKON AG przeciwko Parlamentowi Europejskiemu i Radzie Unii Europejskiej.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2004.262.38/2

Akt nienormatywny
Wersja od: 23 października 2004 r.

Skarga wniesiona dnia 21 lipca 2004 r. przez EFKON AG przeciwko Parlamentowi Europejskiemu i Radzie Unii Europejskiej

(Sprawa T-298/04)

(2004/C 262/73)

(Język postępowania: niemiecki)

(Dz.U.UE C z dnia 23 października 2004 r.)

Dnia 21 lipca 2004 r. do Sądu Pierwszej Instancji Wspólnot Europejskich została wniesiona skarga przeciwko Parlamentowi Europejskiemu i Radzie Unii Europejskiej przez EFKON AG, z siedzibą w Graz-Andritz (Republika Austrii), reprezentowaną przez Georga Zangera, Rechtsanwalt.

Strona skarżąca wnosi do Sądu Pierwszej Instancji o:

– stwierdzenie nieważności dyrektywy 2004/52/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r.(1);

– ewentualnie, stwierdzenie nieważności art. 2 ust. 1 lit. a, b, c i ust. 3 oraz ust. 6 dyrektywy 2004/52/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r.;

– ewentualnie, dopuszczenie technologii używanej przez skarżącą (aktywna podczerwień) przy wprowadzaniu elektronicznych systemów opłat drogowych;

– obciążenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej kosztami postępowania

Zarzuty i główne argumenty

Skarżąca żąda stwierdzenia nieważności dyrektywy 2004/52/WE Parlamentu Europejskiego i Rady. Skarżąca podnosi, że zaskarżona dyrektywa nakłada obowiązek stosowania pewnych technologii, sprzeciwiając się zasadzie neutralności technologicznej aktów prawa. W ten sposób zostają stworzone regulacje rynkowe korzystne dla technologii wymienionych w dyrektywie i jednocześnie naruszona zostaje zasada konkurencyjności we Wspólnocie. Skarżąca wraz ze swą technologią (dwukierunkowa, szybka technologia aktywnej podczerwieni) zostaje wyłączona z rynku systemów opłat drogowych.

Ponadto, skarżąca podnosi, że przedmiotowa dyrektywa nie jest środkiem skutecznym do osiągnięcia zamierzonego celu - interoperacyjności elektronicznych systemów opłat drogowych w Państwach Członkowskich i jednocześnie stwarza przeszkody współpracy pomiędzy Państwami Członkowskimi, co stanowi naruszenie zasady subsydiarności. Ponadto skarżąca nie brała udziału w postępowaniu legislacyjnym, w wyniku czego zostało naruszone jej prawo do bycia wysłuchanym. Skarżąca została na skutek przedmiotowego aktu prawnego potraktowana w sposób dyskryminujący wobec przemysłu mikrofalowego. Ustanowione przez europejskiego prawodawcę regulacje rynkowe naruszają również wolności podstawowe skarżącej, zagwarantowane w Traktacie o WE.

______

(1) Dyrektywa 2004/52/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29.4.2004 w sprawie interoperacyjności elektronicznych systemów opłat drogowych we Wspólnocie (Dz.U. L 166, str. 124).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.