Sprawa T-260/12: Skarga wniesiona w dniu 11 czerwca 2012 r. - Republika Grecka przeciwko Komisji.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2012.250.16

Akt nienormatywny
Wersja od: 18 sierpnia 2012 r.

Skarga wniesiona w dniu 11 czerwca 2012 r. - Republika Grecka przeciwko Komisji

(Sprawa T-260/12)

(2012/C 250/30)

Język postępowania: grecki

(Dz.U.UE C z dnia 18 sierpnia 2012 r.)

Strony

Strona skarżąca: Republika Grecka (przedstawiciele: K. Samoni i N. Dafniou)

Strona pozwana: Komisja Europejska

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

uwzględnienie skargi o stwierdzenie nieważności,
stwierdzenie nieważności zaskarżonej decyzji Komisji,
obciążenie Komisji kosztami postępowania,
połączenie niniejszej skargi o stwierdzenie nieważności z podobną skargą Republiki Greckiej przeciwko Komisji Europejskiej w sprawie T-105/12 z tego powodu, że zarzuty materialne i prawne są identyczne.

Zarzuty i główne argumenty

W swojej skardze Republika Grecka wnosi na podstawie art. 263 TFUE o stwierdzenie nieważności decyzji Komisji nr 416117 z dnia 11 kwietnia 2012 r. w sprawie dochodzenia zapłaty przez Republikę Grecką dziennej okresowej kary pieniężnej w wysokości 31.536 EUR za każdy dzień opóźnienia w przyjęciu środków koniecznych do zastosowania się do wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie C-65/05 w zakresie, w jakim zapłata tej okresowej kary pieniężnej jest wymagana od dnia 22 sierpnia 2011 r. Zgodnie ze wskazaną powyżej zaskarżoną decyzją oraz ze względu na to, iż w opinii Komisji Republika Grecka nie wprowadziła w życie środków koniecznych do zastosowania się do wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie C-65/05 oraz w następstwie drugiego wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie C-109/08, Republika Grecka jest zobowiązana do zapłaty kwoty 3.847.392 EUR tytułem okresowej kary pieniężnej za okres od dnia 1 grudnia 2011 r. do dnia 31 marca 2012 r.

Na poparcie swojej skargi skarżąca podnosi następujące zarzuty:

1)
Zarzut pierwszy dotyczący błędnej oceny Komisji w odniesieniu do przyjęcia przez Republikę Grecką środków koniecznych do zastosowania się do wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Republika Grecka uważa, że pozwana błędnie oceniła i zinterpretowała środki przyjęte przez Republikę Grecką w celu zastosowania się do wyroku Trybunału. Republika Grecka utrzymuje, iż przyjęła wszystkie środki konieczne do wykonania wyroku Trybunału, wydając ustawę 4002/2011, która uchyla sporne przepisy ustawy 3037/2002, jak wymaga Trybunał w wyroku wydanym w sprawie C-65/05.

2)
Zarzut drugi dotyczący nadużycia władzy przez Komisję.

Republika Grecka uważa, że Komisja przekroczyła granice swojej misji strażniczki traktatu, gdyż nie zadowoliła się, tak jak powinna była, wprowadzeniem w życie - oczywistym bądź nie - środków wykonawczych. Ponadto wyszła ona poza granice wyroków Trybunału, jako że Republika Grecka zastosowała się w pełni do tych wyroków.

3)
Zarzut trzeci dotyczący braku uzasadnienia przez Komisję.

W decyzji zaskarżonej przez Republikę Grecką Komisja nie uzasadniła ani nie podała wyraźnie powodów, dla których zażądała dochodzenia zapłaty okresowej kary pieniężnej za okres następujący po wydaniu ustawy 4002/2011, czyli od dnia 22 sierpnia 2011 r. do dnia 31 marca 2012 r.

Republika Grecka kwestionuje taką dodatkową kwotę, gdyż uważa, że wraz z opublikowaniem wspomnianej ustawy zastosowała się w pełni do wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

4)
Zarzut czwarty dotyczący błędnego użycia podstawy prawnej.

Republika Grecka utrzymuje, że jeżeli Komisja uważała, że Republika Grecka nie stosuje prawidłowo ustawy 4002/2011, to powinna ona była wszcząć nowe postępowanie w sprawie naruszenia na podstawie art. 258 TFUE, a nie żądać dochodzenia zapłaty okresowej kary pieniężnej.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.