Sprawa T-231/23: Skarga wniesiona w dniu 3 maja 2023 r. - Akgün Seramik i in./Komisja
Dz.U.UE.C.2023.223.38/2
Akt nienormatywnySkarga wniesiona w dniu 3 maja 2023 r. - Akgün Seramik i in./Komisja
(Sprawa T-231/23)
(2023/C 223/51)
(Dz.U.UE C z dnia 26 czerwca 2023 r.)
Strony
Strona skarżąca: Akgün Seramik Sanayi ve Ticaret A§ (Pazaryeri, Türkiye) i 14 kolejnych podmiotów (przedstawiciele: F. Di Gianni, A. Scalini i G. Coppo, adwokaci)
Strona pozwana: Komisja Europejska
Żądania
Skarżące wnoszą do Sądu o:
- stwierdzenie nieważności rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2023/265 z dnia 9 lutego 2023 r. nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz płytek ceramicznych pochodzących z Indii i Turcji 1 (zwanego dalej "zaskarżonym rozporządzeniem") w zakresie dotyczącym skarżących;
- obciążenie Komisji kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie skargi skarżące podnoszą cztery zarzuty.
1. Zarzut pierwszy dotyczący naruszenia przez zaskarżone rozporządzenie art. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 2 (rozporządzenia podstawowego) w zakresie, w jakim Komisja popełniła oczywisty błąd w ocenie, stwierdzając, że przemysł Unii poniósł istotną szkodę.
2. Zarzut drugi dotyczący tego, że zaskarżone rozporządzenie naruszyło art. 3 ust. 6 rozporządzenia podstawowego w zakresie, w jakim Komisja popełniła oczywisty błąd w ocenie, stwierdzając, że przywóz z państw, których dotyczy postępowanie, wyrządzał szkodę dominującemu przemysłowi Unii.
3. Zarzut trzeci, zgodnie z którym zaskarżone rozporządzenie naruszyło art. 4 ust. 1 rozporządzenia podstawowego w zakresie, w jakim Komisja przeprowadziła analizę szkody nieopartą na znaczącej części całkowitej produkcji unijnej w rozumieniu art. 4 ust. 1 rozporządzenia podstawowego w związku z art. 4 ust. 1 porozumienia antydumpingowego WTO.
4. Zarzut czwarty dotyczący naruszenia przez zaskarżone rozporządzenie art. 2 ust. 9 i 10 rozporządzenia podstawowego w zakresie, w jakim (i) Komisja błędnie odliczyła koszty sprzedaży, koszty ogólne i administracyjne oraz zysk przedsiębiorstwa handlowego powiązanego z Bien & Qua od ceny eksportowej oraz, ewentualnie (ii) Komisja, nie stosując tych samych odliczeń od wartości normalnej, nie dokonała obiektywnego porównania.