Sprawa T-168/10: Skarga wniesiona w dniu 15 kwietnia 2010 r. - Komisja przeciwko SEMEA.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2010.161.48/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 19 czerwca 2010 r.

Skarga wniesiona w dniu 15 kwietnia 2010 r. - Komisja przeciwko SEMEA

(Sprawa T-168/10)

(2010/C 161/76)

Język postępowania: francuski

(Dz.U.UE C z dnia 19 czerwca 2010 r.)

Strony

Strona skarżąca: Komisja Europejska (przedstawiciele: S. Petrova, pełnomocnik, i E Bouttier, adwokat)

Strona pozwana: Société d'économie mixte d'équipement de l'Aveyron (SEMEA) (Millau, Francja)

Żądania strony skarżącej

– zasądzenie od Société d'économie mixte d'équipement de l'Aveyron w osobie jej pełnomocnika ad hoc zapłaty na rzecz strony skarżącej kwoty 41.012 EUR, tytułem należności głównej, wraz z odsetkami od dnia 10 marca 1992 r. lub - tytułem żądania ewentualnego - od dnia 27 kwietnia 1993 r.;

– nakazanie dokonania kapitalizacji odsetek;

– obciążenie spółki SEMEA kwotą 5.000 EUR tytułem sankcji za umyślne utrudnianie postępowania;

– obciążenie spółki SEMEA kosztami niniejszego postępowania.

Zarzuty i główne argumenty

Wspólnota Europejska, reprezentowana przez Komisję, zawarła w dniu 6 lipca 1990 r. z Société d'économie mixte d'équipement de l'Aveyron (SEMEA) umowę dotacji dotyczącą działań na rzecz rozwoju lokalnego polegających na realizacji prac przygotowawczych i uruchomieniu Centre Européen d'Entreprise Locale (Europejskiego Centrum Przedsiębiorczości Lokalnej) w Millau.

Komisja utrzymuje, że na mocy umowy SEMEA zobowiązała się do realizacji różnych świadczeń oraz do przedkładania Komisji stosownych sprawozdań okresowych, z kolei Komisja zobowiązała się do uczestnictwa w finansowaniu realizacji tych prac do kwoty wynoszącej maksymalnie 135 000 ECU, przy czym wkład finansowy Komisji nie może przekroczyć 50 % uzasadnionych kosztów prac.

W maju 1991 r. SEMEA zwróciła się do Komisji z pytaniem, czy wykonanie umowy może zostać powierzone innemu podmiotowi, a mianowicie Associaction CEI12. Komisja wyraziła zgodę na tę propozycję, wskazując jednocześnie, że porozumienie to nie zwalnia SEMEA z jej zobowiązań, zaś SEMEA potwierdziła, że będzie gwarantem prawidłowego wykonania przewidzianych w umowie świadczeń.

W trakcie kontroli stanu zaawansowania prac stwierdzono, że łączna kwota wydatków kwalifikowalnych wyniosła 187 977 ECU, wobec czego wkład finansowy Komisji winien stanowić 50 % tej kwoty, czyli 93 988 ECU.

Ponieważ SEMEA pobrała już kwotę 135 000 ECU na poczet wykonania umowy, w niniejszej skardze Komisja wnosi o zobowiązanie SEMEA do zwrotu nadwyżki.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.