Sprawa C-923/19: Wyrok Trybunału (piąte izba) z dnia 10 czerwca 2021 r. - Van Ameyde Espana SA v. GES, Seguros y Reaseguros SA

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2021.297.11

Akt nienormatywny
Wersja od: 26 lipca 2021 r.

Wyrok Trybunału (piąte izba) z dnia 10 czerwca 2021 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Tribunal Supremo - Hiszpania) - Van Ameyde Espana SA / GES, Seguros y Reaseguros SA
(Sprawa C-923/19) 1

[Odesłanie prejudycjalne - Obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych - Dyrektywa 2009/103/WE - Artykuł 1 pkt 1 i 2 - Artykuł 3 akapit pierwszy, drugi i ostatni - Pojęcie "pojazdu" - Obowiązek objęcia szkód majątkowych ochroną ubezpieczeniową - Zakres - Wypadek drogowy z udziałem pojazdu członowego, którego części składowe podlegają odrębnemu ubezpieczeniu obowiązkowemu - Szkody w naczepie spowodowane przez ciągnik samochodowy, z którym zespolona była naczepa w chwili zajścia tego wypadku - Wykładnia przepisów krajowych wykluczająca objęcie tych szkód ochroną ubezpieczeniową w ramach obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem tego ciągnika siodłowego]

Język postępowania: hiszpański

(2021/C 297/09)

(Dz.U.UE C z dnia 26 lipca 2021 r.)

Sąd odsyłający

Tribunal Supremo

Strony w postępowaniu głównym

Strona wnosząca skargę kasacyjną: Van Ameyde Espana SA

Druga strona postępowania: GES, Seguros y Reaseguros SA

Sentencja

Artykuł 3 akapity pierwszy, drugi i ostatni dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/103/WE dnia 16 września 2009 r. w sprawie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych i egzekwowania obowiązku ubezpieczania od takiej odpowiedzialności w związku z art. 1 pkt 1 i 2 tej dyrektywy należy interpretować w ten sposób, że nie stoją one na przeszkodzie takiej wykładni przepisów krajowych, która wyklucza z zakresu ochrony ubezpieczeniowej, a tym samym z zakresu odszkodowania, z tytułu obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem ciągnika siodłowego szkody majątkowe spowodowane przez ten ciągnik siodłowy w naczepie, która była z nim zespolona w chwili zajścia wypadku.

1 Dz.U. C 103 z 30.3.2020.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.