Sprawa C-91/09: Eis.de GmbH v. BBY Vertriebsgesellschaft mbH.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2010.234.18/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 28 sierpnia 2010 r.

Postanowienie Trybunału (piąta izba) z dnia 26 marca 2010 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Bundesgerichtshof - Niemcy) - Eis.de GmbH przeciwko BBY Vertriebsgesellschaft mbH

(Sprawa C-91/09)(1)

(Artykuł 104 § 3 akapit pierwszy regulaminu - Znaki towarowe - Internet - Reklama kontekstowa ("keyword advertising") - Wyświetlanie według słów kluczowych identycznych z danym znakiem towarowym ogłoszenia reklamowego konkurenta właściciela tego znaku - Dyrektywa 89/104/EWG - Artykuł 5 ust. 1 lit. a))

(2010/C 234/26)

Język postępowania: niemiecki

(Dz.U.UE C z dnia 28 sierpnia 2010 r.)

Sąd krajowy

Bundesgerichtshof

Strony w postępowaniu przed sądem krajowym

Strona skarżąca: Eis.de GmbH

Strona pozwana: BBY Vertriebsgesellschaft mbH

Przedmiot

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym - Bundesgerichtshof (Karlsruhe) - Wykładnia art. 5 ust. 1 lit. a) pierwszej dyrektywy Rady 89/104/EWG z dnia 21 grudnia 1988 r. mającej na celu zbliżenie ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do znaków towarowych (Dz.U. 1989, L 40, s. 1) - Wpisanie oznaczenia podobnego do znaku towarowego na stronie podmiotu świadczącego usługi z zakresu wyszukiwania w Internecie w celu wyświetlenia na ekranie, w następstwie wpisania wspomnianego oznaczenia jako słowa kluczowego, automatycznego ogłoszenia reklamowego dla towarów lub usług identycznych z tymi, dla których dany znak towarowy został zarejestrowany ("keyword advertising") - Brak zgody właściciela znaku towarowego - Kwalifikacja takiego używania znaku towarowego jako "używania" w rozumieniu wyżej wspomnianego przepisu

Sentencja

Artykuł 5 ust. 1 lit. a) pierwszej dyrektywy Rady 89/104/EWG z dnia 21 grudnia 1988 r. mającej na celu zbliżenie ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do znaków towarowych należy interpretować w ten sposób, że właściciel znaku towarowego jest uprawniony do zakazania reklamodawcy reklamowania według słowa kluczowego identycznego z tym znakiem, które ów reklamodawca wybrał bez zgody właściciela w ramach usługi odsyłania w Internecie, towarów lub usług identycznych z towarami lub usługami, dla których rzeczony znak został zarejestrowany, jeżeli reklama ta nie pozwala lub

z trudnością pozwala przeciętnemu internaucie na zorientowanie się, czy reklamowane towary lub usługi pochodzą od właściciela znaku lub z przedsiębiorstwa powiązanego z nim gospodarczo, czy też przeciwnie, od osoby trzeciej.

______

(1) Dz.U. C 129 z 6.6.2009.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.