Sprawa C-83/05: Bernd Voigt v. Regierungspräsidium Karlsruhe-Bretten (orzeczenie wstępne).
Dz.U.UE.C.2006.224.11/1
Akt nienormatywny(Sprawa C-83/05)(1)
(Urzeczywistnianie rynku wewnętrznego - Zbliżenie ustawodawstw - Pojazdy silnikowe - Procedura wspólnotowej homologacji typu - Dyrektywa 70/156/EWG - Zakres - Klasyfikacja ze względu na charakterystykę techniczną typów pojazdów - Wpływ przepisów krajowych dotyczących warunków ruchu drogowego na klasyfikację pojazdów)
(2006/C 224/19)
Język postępowania: niemiecki
(Dz.U.UE C z dnia 16 września 2006 r.)
Sąd krajowy
Amtsgericht Freiburg
Strony w postępowaniu przed sądem krajowym
Strona skarżąca: Bernd Voigt
Przedmiot
Wniosek o wydanie orzeczenia prejudycjalnego - Amtsgericht Freiburg - Wykładnia dyrektywy Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w odniesieniu do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep (Dz.U. L 42, str. 1) w brzmieniu nadanym przez dyrektywę Rady 92/53/EWG z dnia 18 czerwca 1992 r. (Dz.U. L 225, str. 1) - Rejestracja przez Państwo Członkowskie pojazdu w klasie M 1 (samochód osobowy) posiadającego wspólnotową homologację typu - Uprawnienie organów krajowych do ukarania kierowcy takiego pojazdu za pewne, przewidziane w prawie o ruchu drogowym wykroczenia dotyczące pojazdów ciężarowych - Ograniczenie prędkości na autostradzie obowiązujące jedynie w przypadku pojazdów ciężarowych
Sentencja
Dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w odniesieniu do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep zmienioną przez dyrektywę Rady 92/53/EWG z dnia 18 czerwca 1992 r. należy interpretować w ten sposób, że nie sprzeciwia się ona przepisowi krajowemu, zgodnie z którym pojazd taki jak będący przedmiotem postępowania przed sądem krajowym jest objęty przepisami krajowymi dotyczącymi dopuszczalnej prędkości, mającymi zastosowanie do samochodów ciężarowych, a nie odpowiednimi przepisami mającymi zastosowanie do samochodów osobowych, pomimo że pojazd ten został zarejestrowany jako samochód osobowy na podstawie wspólnotowej homologacji typu udzielonej w zastosowaniu tej dyrektywy.
______
(1) Dz.U. C 82 z 02.04.2005