Sprawa C-79/10: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Bundesfinanzhof (Niemcy) w dniu 11 lutego 2010 r. - Systeme Helmholz GmbH przeciwko Hauptzollamt Nürnberg.
Dz.U.UE.C.2010.113.23/1
Akt nienormatywny(Sprawa C-79/10)
(2010/C 113/35)
Język postępowania: niemiecki
(Dz.U.UE C z dnia 1 maja 2010 r.)
Sąd krajowy
Bundesfinanzhof
Strony w postępowaniu przed sądem krajowym
Strona skarżąca: Systeme Helmholz GmbH
Strona pozwana: Hauptzollamt Nürnberg
Pytania prejudycjalne
1) Czy art. 14 ust. 1 lit. b) zdanie 1 dyrektywy Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej(1) należy interpretować w ten sposób, że wyłączenie prywatnych, niehandlowych lotów z zakresu zwolnienia od podatku oznacza, że zwolnienia mającego zastosowanie do produktów energetycznych dostarczanych w celu zastosowania jako paliwo do celów żeglugi powietrznej należy udzielić jedynie przedsiębiorstwom żeglugi powietrznej, czy też zwolnieniem tym należy objąć wszystkie paliwa mające zastosowanie w żegludze powietrznej, o ile samolot jest używany do celów zarobkowych?
2) Czy art. 15 ust. 1 lit. j) dyrektywy Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej należy interpretować w ten sposób, że przepis ten odnosi się również do paliw używanych w samolocie podczas lotu do warsztatu i z powrotem, czy też ulga ta przysługuje jedynie przedsiębiorstwom, których rzeczywistym przedmiotem działalności jest wytwarzanie, rozwój, badanie i konserwacja statków powietrznych?
3) Czy art. 11 ust. 3 dyrektywy Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej należy interpretować w ten sposób, że w przypadku użycia samolotu - wykorzystywanego zarówno dla celów prywatnych, jak i dla celów handlowych - w lotach konserwacyjnych i szkoleniowych, zgodnie z art. 14, ust. 1 lit. b) dyrektywy Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej należy udzielić zwolnienia od podatku w zakresie użytego w tych lotach paliwa proporcjonalnie do zastosowania handlowego?
4) W przypadku udzielenia odpowiedzi przeczącej na pytanie trzecie, czy z braku możliwości zastosowania art. 11 ust. 3 dyrektywy 2003/96/WE w ramach art. 14 ust. 1 lit. b) dyrektywy Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej można wywieść, że przy mieszanym zastosowaniu samolotu do celów prywatnych i handlowych w przypadku lotów konserwacyjnych oraz szkoleniowych nie przysługuje zwolnienie od podatku?
5) W przypadku udzielenia odpowiedzi twierdzącej na pytanie trzecie lub w przypadku, gdyby z jakiegokolwiek innego przepisu dyrektywy Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej wynikał ten sam skutek prawny, jakie kryteria i jaki okres odniesienia należy przyjąć dla celów określenia udziału danego rodzaju zastosowania w rozumieniu art. 11 ust. 3 dyrektywy Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycz-nych i energii elektrycznej w zakresie dotyczącym lotów konserwacyjnych i szkoleniowych?
______
(1) Dz.U. L 283, s. 51