Sprawa C-778/22, flightright: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Amtsgericht Hamburg (Niemcy) w dniu 22 grudnia 2022 r. - flightright GmbH/ TAP Portugal
Dz.U.UE.C.2023.112.25/2
Akt nienormatywnyWniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Amtsgericht Hamburg (Niemcy) w dniu 22 grudnia 2022 r. - flightright GmbH/ TAP Portugal
(Sprawa C-778/22, flightright)
(2023/C 112/33)
(Dz.U.UE C z dnia 27 marca 2023 r.)
Sąd odsyłający
Amtsgericht Hamburg
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: flightright GmbH
Strona pozwana: TAP Portugal
Pytania prejudycjalne
Czy art. 5 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 1 należy interpretować w ten sposób, że przewoźnik lotniczy musi zaoferować pasażerowi, który nie zdążył na lot łączony z powodu nadzwyczajnych okoliczności, najwcześniejszy możliwy transport zastępczy - połączenie z przesiadkami bez "Check-Through" (odprawy do miejsca docelowego) - dzięki któremu pasażerowie dotrą do miejsca przeznaczenia 5 godzin i 15 minut wcześniej niż w przypadku późniejszego bezpośredniego połączenia następnego dnia, ale nadal z opóźnieniem 18 godzin i 15 minut i w przypadku którego muszą ponadto skorzystać z trzech lotów zamiast jednego bezpośredniego, odebrać swój bagaż na obu lotniskach przesiadkowych, opuścić strefę odlotów i ponownie odprawić się na nowe loty każdorazowo na dwie godziny przed planowaną godziną odlotu, nadać swój bagaż, a następnie przejść przez kontrolę bezpieczeństwa, przy czym dwa z tych lotów są obsługiwane przez brazylijskie krajowe linie lotnicze, z których jedna jest tzw. "tanią linią lotniczą".