Sprawa C-733/23, Beach and bar management: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Administratiwen syd Burgas (Bułgaria) w dniu 1 grudnia 2023 r. - "Beach and bar management" EOOD / Naczałnik na otdeł "Operatiwni dejnosti" Burgas

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2024.1673

Akt nienormatywny
Wersja od: 4 marca 2024 r.

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Administratiwen syd Burgas (Bułgaria) w dniu 1 grudnia 2023 r. - "Beach and bar management" EOOD / Naczałnik na otdeł "Operatiwni dejnosti" Burgas
(Sprawa C-733/23, Beach and bar management)

Język postępowania: bułgarski

(C/2024/1673)

(Dz.U.UE C z dnia 4 marca 2024 r.)

Sąd odsyłający

Administratiwen syd Burgas

Strony w postępowaniu głównym

Strona skarżąca: "Beach and bar management" EOOD

Strona przeciwna: Naczałnik na otdeł "Operatiwni dejnosti" Burgas

Pytania prejudycjalne

1) Czy art. 325 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, art. 273 dyrektywy 2006/112/WE 1  Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz art. 50 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej należy interpretować w ten sposób, że dopuszczają one przepis krajowy, zgodnie z którym za liczne naruszenia zobowiązań podatkowych można nałożyć jeden ogólny środek polegający na "zaplombowaniu lokalu handlowego i zakazie dostępu do niego", jeżeli celem tego środka jest jedynie ograniczenie negatywnego skutku naruszenia, w tym wysokości szkód wyrządzonych interesom finansowym Unii Europejskiej, lecz nie ukaranie sprawcy, przy czym środek ten nie ogranicza możliwości prowadzenia przeciwko sprawcy odrębnych niezależnych postępowań karnych w odniesieniu do każdego z tych naruszeń zobowiązań podatkowych, w ramach których na podatnika nakłada się środek w postaci kary pieniężnej, przy czym obowiązkiem sądu krajowego jest weryfikacja i określenie w każdym konkretnym wypadku, który z dwóch celów jest realizowany przez nałożony wcześniej ogólny przymusowy środek administracyjny polegający na "zaplombowaniu lokalu handlowego i zakazie dostępu do niego" - cel ochronno-ograniczający czy też cel karny?

2) Czy art. 325 TFUE, art. 273 dyrektywy 2006/112/WE i art. 49 ust. 3 karty należy interpretować w ten sposób, że stoją one na przeszkodzie systemowi kar takiemu jak rozpatrywany w postępowaniu głównym, w ramach którego - niezależnie od charakteru i wagi naruszeń - przewidziano wysoką dolną granicę kary pieniężnej, bez przewidzenia możliwości nałożenia kary niższej niż kara minimalna przewidziana w ustawie lub zastąpienia jej łagodniejszą karą?

3) Czy art. 325 TFUE, art. 273 dyrektywy 2006/112/WE, art. 47 akapit pierwszy, art. 48 ust. 1 i art. 49 ust. 3 karty należy interpretować w ten sposób, że stoją one na przeszkodzie przepisowi krajowemu, zgodnie z którym za liczne naruszenia zobowiązań podatkowych można nałożyć, a także wykonać tymczasowo - przed jego uprawomocnieniem się, jeden ogólny środek polegający na "zaplombowaniu lokalu handlowego i zakazie dostępu do niego", bez umożliwienia sądowi i samemu sprawcy dokonania oceny proporcjonalności tego środka w stosunku do wagi każdego odrębnego naruszenia administracyjnego?

1 Dz.U. 2006 r., L 347, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.