Sprawa C-70/20: Wyrok Trybunału (czwarta izba) z dnia 12 maja 2021 r. - YL v. Altenrhein Luftfahrt GmbH.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2021.278.18/2

Akt nienormatywny
Wersja od: 12 lipca 2021 r.

Wyrok Trybunału (czwarta izba) z dnia 12 maja 2021 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Oberster Gerichtshof - Austria) - YL / Altenrhein Luftfahrt GmbH
(Sprawa C-70/20) 1

[Odesłanie prejudycjalne - Transport lotniczy - Konwencja montrealska - Artykuł 17 ust. 1 - Odpowiedzialność przewoźników lotniczych za szkodę z tytułu wypadku - Pojęcie "wypadku" - Twarde lądowanie mieszczące się w zakresie normalnej eksploatacji statku powietrznego - Uszkodzenie ciała, jakiego miał doznać pasażer w trakcie tego lądowania - Brak wystąpienia wypadku]

Język postępowania: niemiecki

(2021/C 278/25)

(Dz.U.UE C z dnia 12 lipca 2021 r.)

Sąd odsyłający

Oberster Gerichtshof

Strony w postępowaniu głównym

Strona wnosząca skargę rewizyjną: YL

Druga strona postępowania rewizyjnego: Altenrhein Luftfahrt GmbH

Sentencja

Artykuł 17 ust. 1 Konwencji o ujednoliceniu niektórych zasad dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego, zawartej w Montrealu w dniu 28 maja 1999 r., podpisanej przez Wspólnotę Europejską w dniu 9 grudnia 1999 r. i zatwierdzonej w jej imieniu decyzją Rady 2001/539/WE z dnia 5 kwietnia 2001 r., należy interpretować w ten sposób, iż przewidziane w tym postanowieniu pojęcie "wypadku" nie obejmuje lądowania, które odbyło się zgodnie z mającymi zastosowanie do rozpatrywanego statku powietrznego procedurami i ograniczeniami użytkowania, w tym przewidzianymi zapasami i limitami dotyczącymi czynników, które znacząco wpływają na osiągi w czasie lądowania, oraz z uwzględnieniem wymogów dobrej praktyki w dziedzinie eksploatacji statków powietrznych, nawet jeśli dany pasażer postrzegałby to lądowanie jako zdarzenie nieprzewidziane.

1 Dz.U. C 201 z 15.6.2020.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.