Sprawa C-68/18: Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 7 listopada 2019 r. - SC Petrotel-Lukoil SA v. Agenția Națională de Administrare Fiscală - Direcția Generală de Soluționare a Contestațiilor.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2020.10.5

Akt nienormatywny
Wersja od: 13 stycznia 2020 r.

Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 7 listopada 2019 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Curtea de Apel Bucureș ti SC - Rumunia) - SC Petrotel-Lukoil SA/Agenț ia Naț ională de Administrare Fiscală - Direcț ia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, Agenț ia Naț ională de Administrare Fiscală - Direcț ia Generală de Soluț ionare a Contestaț iilor
(Sprawa C-68/18) 1

(Odesłanie prejudycjalne - Opodatkowanie produktów energetycznych i energii elektrycznej - Dyrektywa 2003/96/WE - Artykuł 21 ust. 3 - Brak zdarzenia powodującego powstanie zobowiązania podatkowego - Zużycie produktów energetycznych na terenie zakładu produkującego takie produkty - Artykuł 2 ust. 3 - Obowiązek uzyskania klasyfikacji produktów energetycznych dla celów podatku akcyzowego - Stawka opodatkowania mająca zastosowanie do tych produktów - Zasada proporcjonalności)

Język postępowania: rumuński

(2020/C 10/06)

(Dz.U.UE C z dnia 13 stycznia 2020 r.)

Sąd odsyłający

Curtea de Apel Bucureș ti SC

Strony w postępowaniu głównym

Strona wnosząca odwołanie: SC Petrotel-Lukoil SA

Strona przeciwna: Agenț ia Naț ională de Administrare Fiscală - Direcț ia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, Agenț ia Naț ională de Administrare Fiscală - Direcț ia Generală de Soluț ionare a Contestaț iilor

Sentencja

1)
Artykuł 21 ust. 3 dyrektywy Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej należy interpretować w ten sposób, że sprzeciwia się on przepisom lub praktykom krajowym przewidującym opodatkowanie produktów energetycznych zużywanych w elektrociepłowni zakładu, w którym zostały one wytworzone, o ile zużycie to ma na celu produkcję produktów energetycznych poprzez wytwarzanie energii cieplnej niezbędnej w procesie technologicznym wytwarzania tych produktów. Wykładnia ta pozostaje co do zasady bez uszczerbku dla stosowania art. 14 ust. 1 lit. a) tej dyrektywy do częśc i produktów energetycznych zużywanych do celów produkcji energii elektrycznej.
2)
Artykuł 2 ust. 3 dyrektywy 2003/96 oraz zasadę proporcjonalności należy interpretować w ten sposób, że sprzeciwiają się one przepisom lub praktykom krajowym, które dla sytuacji braku wystąpienia z wnioskiem do właściwych organów podatkowych o dokonanie klasyfikacji dla celów podatku akcyzowego produktów energetycznych, których poziom opodatkowania nie został ustalony w tej dyrektywie, przewidują stosowanie stawki podatku akcyzowego przewidzianej dla oleju napędowego i utrzymanie tej stawki nawet wówczas, gdy później uzyskano decyzję dokonującą klasyfikacji i zrównującą owe produkty z olejem opałowym.
1 Dz.U. C 152 z 30.4.2018.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.