Sprawa C-567/15: UAB "LitSpecMet" v. UAB Vilniaus lokomotyvu remonto depas (orzeczenie wstępne).
Dz.U.UE.C.2017.402.2
Akt nienormatywnyWyrok Trybunału (czwarta izba) z dnia 5 października 2017 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Vilniaus apygardos teismas - Litwa) - UAB "LitSpecMet" / UAB Vilniaus lokomotyvų remonto depas
(Sprawa C-567/15) 1
Język postępowania: litewski
(2017/C 402/02)
(Dz.U.UE C z dnia 27 listopada 2017 r.)
Sąd odsyłający
Vilniaus apygardos teismas
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: UAB "LitSpecMet"
Strona pozwana: UAB Vilniaus lokomotyvų remonto depas przy udziale: "Plienmetas" UAB
Sentencja
Artykuł 1 ust. 9 akapit drugi dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi, zmienionej rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1251/2011 z dnia 30 listopada 2011 r., należy interpretować w ten sposób, że spółkę, która, po pierwsze, w całości należy do instytucji zamawiającej prowadzącej działalność zaspokajającą potrzeby w interesie ogólnym, i która, po drugie, realizuje zarówno transakcje dla tej instytucji zamawiającej, jak i transakcje na rynku konkurencyjnym, należy uznać za "podmiot prawa publicznego" w rozumieniu tego przepisu, pod warunkiem że działalność tej spółki jest niezbędna do tego, aby rzeczona instytucja zamawiająca mogła prowadzić swoją działalność, oraz że wskazana spółka w celu zaspokajania potrzeb w interesie ogólnym kieruje się względami innymi niż gospodarcze, czego zbadanie należy do sądu odsyłającego. Nie ma przy tym znaczenia fakt, że wartość transakcji wewnętrznych może w przyszłości stanowić mniej niż 90 % lub nieistotną część całkowitego obrotu spółki.