Sprawa C-544/15: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Verwaltungsgericht Berlin (Niemcy) w dniu 19 października 2015 r. - Sahar Fahimian/Republika Federalna Niemiec.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2015.429.13

Akt nieoceniany
Wersja od: 21 grudnia 2015 r.

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Verwaltungsgericht Berlin (Niemcy) w dniu 19 października 2015 r. - Sahar Fahimian/Republika Federalna Niemiec
(Sprawa C-544/15)

Język postępowania: niemiecki

(2015/C 429/17)

(Dz.U.UE C z dnia 21 grudnia 2015 r.)

Sąd odsyłający

Verwaltungsgericht Berlin

Strony w postępowaniu głównym

Strona skarżąca: Sahar Fahimian

Strona pozwana: Republika Federalna Niemiec

Uczestnik postępowania: miasto Darmstadt

Pytania prejudycjalne

1a)
Czy art. 6 ust. 1 lit. d) dyrektywy Rady 2004/114/WE z dnia 13 grudnia 2004 r. w sprawie warunków przyjmowania obywateli państw trzecich w celu odbywania studiów, udziału w wymianie młodzieży szkolnej, szkoleniu bez wynagrodzenia lub wolontariacie 1 należy interpretować w ten sposób, że właściwe organy państw członkowskich w ramach kontroli, czy obywatel państwa trzeciego wnioskujący o przyjęcie w celach określonych w art. 7-11 dyrektywy stanowi zagrożenie dla porządku, bezpieczeństwa lub zdrowia publicznego, dysponują zakresem uznania, na podstawie którego ocena organu podlega jedynie ograniczonej kontroli sądowej?
b)
W przypadku udzielenia na pytanie 1a odpowiedzi twierdzącej:

Jakim ograniczeniom prawnym podlegają właściwe organy państw członkowskich w ramach oceny, że obywatela państwa trzeciego, który wnosi o przyjęcie w celach wymienionych w art. 7-11 dyrektywy Rady 2004/114/WE z dnia 13 grudnia 2004 r. w sprawie warunków przyjmowania obywateli państw trzecich w celu odbywania studiów, udziału w wymianie młodzieży szkolnej, szkoleniu bez wynagrodzenia lub wolontariacie, należy postrzegać jako zagrożenie dla porządku, bezpieczeństwa lub zdrowia publicznego, w szczególności w kontekście okoliczności faktycznych, na których należy oprzeć tę ocenę, oraz ich znaczenia?

2)
Niezależnie od odpowiedzi udzielonych na pytania 1a i 1b:

Czy art. 6 ust. 1 lit. d) dyrektywy Rady 2004/114/WE z dnia 13 grudnia 2004 r. w sprawie warunków przyjmowania obywateli państw trzecich w celu odbywania studiów, udziału w wymianie młodzieży szkolnej, szkoleniu bez wynagrodzenia lub wolontariacie należy interpretować w ten sposób, że państwa członkowskie są na jego podstawie są uprawnione do tego, by w stanie faktycznym takim jak w niniejszej sprawie, w którym obywatelka państwa trzeciego z Iranu, która uzyskała dyplom ukończenia szkoły wyższej na specjalizującym się w technice, naukach inżynieryjnych i fizyce Sharif University of Technology (Teheran), ubiega się o wjazd w celu podjęcia studiów doktoranckich w dziedzinie badań bezpieczeństwa informatycznego w projekcie "Niezawodne systemy wbudowane i mobilne", w szczególności tworzenie skutecznych mechanizmów ochronnych dla smartfonów, odmówić przyjęcia na ich terytorium w oparciu o to, że nie można wykluczyć, iż umiejętności uzyskane w związku z projektem badawczym zostaną nienależycie wykorzystane w Iranie, przykładowo celem zdobywania poufnych informacji w krajach zachodnich, krajowych działań represyjnych lub ogólnie w związku z naruszeniami praw człowieka?

1 Dz.U. L 375, s. 12.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.