Sprawa C-531/16: Šiauliu regiono atlieku tvarkymo centras, "Ecoservice projektai" UAB, dawniej "Specializuotas transportas" UAB (orzeczenie wstępne).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2018.240.3/2

Akt nienormatywny
Wersja od: 9 lipca 2018 r.

Wyrok Trybunału (czwarta izba) z dnia 17 maja 2018 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Lietuvos Aukščiausiasis Teismas - Litwa) - Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centras, "Ecoservice projektai" UAB, dawniej "Specializuotas transportas" UAB
(Sprawa C-531/16) 1

(Odesłanie prejudycjalne - Dyrektywa 2004/18/WE - Procedury udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi - Powiązania między oferentami składającymi odrębne oferty w tym samym postępowaniu - Obowiązki oferentów, instytucji zamawiającej i sądu krajowego)

Język postępowania: litewski

(2018/C 240/04)

(Dz.U.UE C z dnia 9 lipca 2018 r.)

Sąd odsyłający

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas

Strony w postępowaniu głównym

Strona skarżąca: Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centras, "Ecoservice projektai" UAB, dawniej "Specializuotas transportas" UAB

Przy udziale: "VSA Vilnius" UAB, "Švarinta" UAB, "Specialus autotransportas" UAB, "Ecoservice" UAB

Sentencja

Artykuł 2 dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi należy interpretować w ten sposób, że:

-
w braku wyraźnego przepisu prawnego lub szczególnego postanowienia w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji określającej warunki udzielenia zamówienia publicznego powiązani oferenci składający oddzielne oferty w tym samym przetargu nie są obowiązani poinformować z własnej inicjatywy o swoich powiązaniach instytucji zamawiającej;
-
gdy instytucja zamawiająca posiada informacje podające w wątpliwość samodzielny i niezależny charakter ofert przedstawionych przez określonych oferentów, jest ona zobowiązana do zbadania, żądając w razie potrzeby od oferentów dodatkowych informacji, czy oferty te faktycznie są samodzielne i niezależne. Gdyby okazało się, że te oferty nie są samodzielne i niezależne, art. 2 dyrektywy 2004/18 stoi na przeszkodzie udzieleniu zamówienia oferentom, którzy złożyli takie oferty.
1 Dz.U. C 6 z 9.1.2017.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.