Sprawa C-52/13: Posteshop SpA - Divisione Franchising Kipoint v. Autorita garante della concorrenza e del mercato, Presidenza del Consiglio dei Ministri (orzeczenie wstępne).
Dz.U.UE.C.2014.135.13/2
Akt nienormatywny(Sprawa C-52/13) 1
(Odesłanie prejudycjalne - Dyrektywa 2006/114/WE - Pojęcia "reklamy wprowadzającej w błąd" i "reklamy porównawczej" - Przepisy krajowe uznające reklamę wprowadzającą w błąd i niedozwoloną reklamę porównawczą za dwa odrębne czyny niezgodne z prawem)
(2014/C 135/14)
Język postępowania: włoski
(Dz.U.UE C z dnia 5 maja 2014 r.)
Sąd odsyłający
Consiglio di Stato
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: Posteshop SpA - Divisione Franchising Kipoint
Strona pozwana: Autorità garante della concorrenza e del mercato, Presidenza del Consiglio dei Ministri
przy udziale: Cg srl, Tacoma srl
Przedmiot
Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym - Consiglio di Stato - Wykładnia dyrektywy 2006/114/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. dotyczącej reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej (Dz.U. L 376, s. 21) - Nieuczciwe praktyki handlowe stosowane między przedsiębiorcami - Pojęcie "reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej" - Uregulowania krajowe zakazujące nie tylko reklamy, która jest zarazem wprowadzająca w błąd i stanowi niedozwoloną reklamę porównawczą, lecz uznające również reklamę wprowadzającą w błąd i reklamę porównawczą za dwa odrębne czyny niezgodne z prawem
Sentencja
Dyrektywę 2006/114/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. dotyczącą reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej należy interpretować w ten sposób, że w odniesieniu do ochrony przedsiębiorców dotyczy ona reklamy wprowadzającej w błąd i niedozwolonej reklamy porównawczej jako dwóch niezależnych naruszeń, a w celu zakazania reklamy wprowadzającej w błąd i wprowadzenia sankcji względem takiej reklamy nie jest konieczne, aby reklama ta stanowiła również niedozwoloną reklamę porównawczą.