Sprawa C-52/13: Posteshop SpA - Divisione Franchising Kipoint v. Autorita garante della concorrenza e del mercato, Presidenza del Consiglio dei Ministri (orzeczenie wstępne).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.135.13/2

Akt nienormatywny
Wersja od: 5 maja 2014 r.

Wyrok Trybunału (ósma izba) z dnia 13 marca 2014 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Consiglio di Stato - Włochy) - Posteshop SpA - Divisione Franchising Kipoint przeciwko Autorità garante della concorrenza e del mercato, Presidenza del Consiglio dei Ministri

(Sprawa C-52/13) 1

(Odesłanie prejudycjalne - Dyrektywa 2006/114/WE - Pojęcia "reklamy wprowadzającej w błąd" i "reklamy porównawczej" - Przepisy krajowe uznające reklamę wprowadzającą w błąd i niedozwoloną reklamę porównawczą za dwa odrębne czyny niezgodne z prawem)

(2014/C 135/14)

Język postępowania: włoski

(Dz.U.UE C z dnia 5 maja 2014 r.)

Sąd odsyłający

Consiglio di Stato

Strony w postępowaniu głównym

Strona skarżąca: Posteshop SpA - Divisione Franchising Kipoint

Strona pozwana: Autorità garante della concorrenza e del mercato, Presidenza del Consiglio dei Ministri

przy udziale: Cg srl, Tacoma srl

Przedmiot

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym - Consiglio di Stato - Wykładnia dyrektywy 2006/114/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. dotyczącej reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej (Dz.U. L 376, s. 21) - Nieuczciwe praktyki handlowe stosowane między przedsiębiorcami - Pojęcie "reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej" - Uregulowania krajowe zakazujące nie tylko reklamy, która jest zarazem wprowadzająca w błąd i stanowi niedozwoloną reklamę porównawczą, lecz uznające również reklamę wprowadzającą w błąd i reklamę porównawczą za dwa odrębne czyny niezgodne z prawem

Sentencja

Dyrektywę 2006/114/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. dotyczącą reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej należy interpretować w ten sposób, że w odniesieniu do ochrony przedsiębiorców dotyczy ona reklamy wprowadzającej w błąd i niedozwolonej reklamy porównawczej jako dwóch niezależnych naruszeń, a w celu zakazania reklamy wprowadzającej w błąd i wprowadzenia sankcji względem takiej reklamy nie jest konieczne, aby reklama ta stanowiła również niedozwoloną reklamę porównawczą.

1 Dz.U. C 123 z 27.4.2013.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.