Sprawa C-518/13: The Queen, na wniosek Eventech Ltd v. The Parking Adjudicator (orzeczenie wstępne).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2015.73.5

Akt nienormatywny
Wersja od: 2 marca 2015 r.

Wyrok Trybunału (druga izba) z dnia 14 stycznia 2015 r. [wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Court of Appeal (England & Wales) (Civil Division) - Zjednoczone Królestwo] - The Queen, na wniosek Eventech Ltd/The Parking Adjudicator
(Sprawa C-518/13) 1

(Odesłanie prejudycjalne - Konkurencja - Pomoc państwa - Artykuł 107 ust. 1 TFUE - Zezwolenie udzielone wyłącznie taksówkom londyńskim, ale nie prywatnym pojazdom przeznaczonym do najmu z kierowcą, na korzystanie z pasów przeznaczonych dla autobusów - Pojęcie pomocy państwa - Zasoby państwowe - Korzyść gospodarcza - Selektywna korzyść - Wpływ na wymianę handlową między państwami członkowskimi)

Język postępowania: angielski

(2015/C 073/06)

(Dz.U.UE C z dnia 2 marca 2015 r.)

Sąd odsyłający

Court of Appeal (England & Wales) (Civil Division)

Strony w postępowaniu głównym

Strona skarżąca: The Queen, na wniosek Eventech Ltd

Strona pozwana: The Parking Adjudicator

przy udziale: London Borough of Camden, Transport for London

Sentencja

1)
Zezwolenie taksówkom londyńskim - dla celów stworzenia bezpiecznego i efektywnego systemu transportu - na poruszanie się po znajdujących się na drodze publicznej pasach przeznaczonych dla autobusów w godzinach obowiązywania ograniczeń w ruchu na tych pasach w powiązaniu z zakazem korzystania z owych pasów przez prywatne pojazdy przeznaczone do najmu z kierowcą, chyba że następuje to w celu zabrania lub wysadzenia pasażerów, którzy wcześniej je zamówili, nie okazuje się mieć charakteru wiążącego się z użyciem zasobów państwowych lub z przysporzeniem tym taksówkom selektywnej korzyści gospodarczej w rozumieniu art. 107 ust. 1 TFUE, co powinien jednak ustalić sąd odsyłający.
2)
Nie można wykluczyć, że zezwolenie taksówkom londyńskim na poruszanie się po znajdujących się na drodze publicznej pasach przeznaczonych dla autobusów w godzinach obowiązywania ograniczeń w ruchu na tych pasach w powiązaniu z zakazem korzystania z owych pasów przez prywatne pojazdy przeznaczone do najmu z kierowcą, chyba że następuje to w celu zabrania lub wysadzenia pasażerów, którzy wcześniej je zamówili, może wpływać na wymianę handlową między państwami członkowskimi w rozumieniu art. 107 ust. 1 TFUE, co powinien ustalić sąd odsyłający.
1 Dz.U. C 367 z 14.12.2013.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.