Sprawa C-484/18: Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 14 listopada 2019 r. - Société de perception et de distribution des droits des artistes-interpretes de la musique et de la danse, PG, GF v. Institut national de l’audiovisuel.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2020.10.16/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 13 stycznia 2020 r.

Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 14 listopada 2019 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Cour de cassation - Francja) - Société de perception et de distribution des droits des artistes-interprètes de la musique et de la danse (Spedidam), PG, GF/Institut national de l'audiovisuel
(Sprawa C-484/18) 1

(Odesłanie prejudycjalne - Prawo autorskie i prawa pokrewne - Dyrektywa 2001/29/WE - Prawa wyłączne artystów wykonawców - Artykuł 2 lit. b) - Prawo do zwielokrotniania - Artykuł 3 ust. 2 lit. a) - Publiczne udostępnianie - Zezwolenie - Domniemanie - Krajowy system zwalniający instytucję publiczną odpowiedzialną za zachowanie i promowanie krajowego dziedzictwa audiowizualnego z obowiązku uzyskania pisemnej zgody artysty wykonawcy na wykorzystanie zapisów archiwalnych zawierających utrwalenia przedstawień tego artyst y wykonawcy)

Język postępowania: francuski

(2020/C 10/18)

(Dz.U.UE C z dnia 13 stycznia 2020 r.)

Sąd odsyłający

Cour de cassation

Strony w postępowaniu głównym

Strona skarżąca: Société de perception et de distribution des droits des artistes-interprètes de la musique et de la danse (Spedidam), PG,

GF

Strona pozwana: Institut national de l'audiovisuel

przy udziale: Syndicat indépendant des artistes-interprètes (SIA-UNSA), Syndicat français des artistes-interprètes (CGT)

Sentencja

Artykuł 2 lit. b) i art. 3 ust. 2 lit. a) dyrektywy 2001/29/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 maja 2001 r. w sprawie harmonizacji niektórych aspektów praw autorskich i pokrewnych w społeczeństwie informacyjnym należy interpretować w ten sposób, że nie stoją one na przeszkodzie ustawodawstwu krajowemu, w którym ustanowiono, w dziedzinie wykorzystania audiowizualnych zapisów archiwalnych przez wyznaczoną w tym celu instytucję, wzruszalne domniemanie udzielenia zezwolenia przez artystę wykonawcę na utrwalenie i wykorzystanie jego wykonania, gdy ten artysta wykonawca uczestniczy w rejestracji utworu audiowizualnego dla celów nadawania.

1 Dz.U. C 352 z 1.10.2018.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.