Sprawa C-482/14: Komisja Europejska v. Republika Federalna Niemiec.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2017.283.2

Akt nienormatywny
Wersja od: 28 sierpnia 2017 r.

Wyrok Trybunału (trzecia izba) z dnia 28 czerwca 2017 r. - Komisja Europejska/Republika Federalna Niemiec
(Sprawa C-482/14) 1

[Uchybienie zobowiązaniom państwa członkowskiego - Rozwój kolei wspólnotowych - Dyrektywa 91/ 440/EWG - Artykuł 6 ust. 1 - Grupa Deutsche Bahn - Porozumienia o przekazywaniu zysków - Zakaz przenoszenia na usługi transportu kolejowego pomocy publicznej przyznanej do celów eksploatacji infrastruktury kolejowej - Obowiązki w zakresie rachunkowości - Dyrektywa 91/440/EWG - Artykuł 9 ust. 4 - Rozporządzenie (WE) nr 1370/2007 - Artykuł 6 ust. 1 - Punkt 5 załącznika - Obowiązki w zakresie rachunkowości - Przedstawienie, oddzielnie dla każdej umowy, pomocy publicznej wypłaconej na działalność dotyczącą świadczenia usług przewozów pasażerskich w ramach usługi publicznej]

Język postępowania: niemiecki

(2017/C 283/02)

(Dz.U.UE C z dnia 28 sierpnia 2017 r.)

Strony

Strona skarżąca: Komisja Europejska (przedstawiciele: W. Mölls, T. Maxian Rusche i J. Hottiaux, pełnomocnicy)

Strona pozwana: Republika Federalna Niemiec (przedstawiciele: T. Henze i J. Möller, pełnomocnicy, R. Van der Hout, advocaat)

Interwenienci popierający stronę pozwaną: Republika Włoska (przedstawiciele: G. Palmieri, pełnomocnik, wspierany przez S. Fiorentino, avvocato dello Stato), Republika Łotewska (przedstawiciele: I. Kucina, J. Treijs-Gigulis i I. Kalniņš, pełnomocnicy)

Sentencja

1)
Republika Federalna Niemiec uchybiła zobowiązaniom spoczywającym na niej na mocy art. 6 ust. 1 dyrektywy Rady 91/440/EWG z dnia 29 lipca 1991 r. w sprawie rozwoju kolei wspólnotowych, zmienionej dyrektywą 2001/12/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2001 r., przez to, że nie podjęła wszystkich środków niezbędnych do tego, by zasady prowadzenia rachunkowości umożliwiały monitorowanie zakazu przenoszenia funduszy publicznych przyznanych na eksploatację infrastruktury kolejowej do usług transportowych.
2)
W pozostałym zakresie skarga zostaje oddalona.
3)
Komisja Europejska, Republika Federalna Niemiec, Republika Włoska i Republika Łotewska pokrywają własne koszty.
1 Dz.U. C 16 z 19.6.2015.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.