Sprawa C-432/07: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Handelsgericht Wien (Austria) w dniu 18 września 2007 r. - Stefan Böck i Cornelia Lepuschitz przeciwko Air France SA.
Dz.U.UE.C.2007.283.21/1
Akt nienormatywny(Sprawa C-432/07)
(2007/C 283/37)
(Dz.U.UE C z dnia 24 listopada 2007 r.)
Język postępowania: niemiecki
Sąd krajowy
Handelsgericht Wien
Strony w postępowaniu przed sądem krajowym
Strona skarżąca: Stefan Böck i Cornelia Lepuschitz
Strona pozwana: Air France SA
Pytania prejudycjalne
1. Czy art. 5 w związku z art. 2 lit. l) i art. 6 rozporządzenia (WE) 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91(1) należy interpretować w ten sposób, iż opóźnienie odlotu o 22 godziny stanowi "opóźnienie" w rozumieniu art. 6?
2. Czy art. 2 lit. l) rozporządzenia (WE) 261/2004 powinien być interpretowany w ten sposób, że przypadki, gdy pasażerowie odbywają lot w znacząco późniejszym czasie (22 godziny) i jest to lot o rozszerzonym numerze lotu (pierwotny numer lotu uzupełniony o "A"), przy czym uczestnikami lotu jest jedynie część, mimo iż znaczna, pasażerów posiadających pierwotnie rezerwację oraz dodatkowi pasażerowie nieposiadający pierwotnie rezerwacji, nie stanowią "opóźnienia" lecz "odwołanie"?
W przypadku udzielenia odpowiedzi twierdzącej na pytanie drugie:
3. Czy art. 5 ust. 3 rozporządzenia (WE) 261/2004 powinien być interpretowany w ten sposób, że awaria techniczna samolotu i związana z nią zmiana planu lotów stanowią nadzwyczajne okoliczności (których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków)?
______
(1) Dz.U. L 46 str. 1.