Sprawa C-421/22, DOBELES AUTOBUSU PARKS i in.: Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 21 grudnia 2023 r. - "DOBELES AUTOBUSU PARKS" SIA, "CATA" AS, "VTU VALMIERA" SIA, "JELGAVAS AUTOBUSU PARKS" SIA, "Jēkabpils autobusu parks" SIA v. Iepirkumu uzraudzības birojs, "Autotransporta direkcija" VSIA

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2024.1382

Akt nienormatywny
Wersja od: 19 lutego 2024 r.

Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 21 grudnia 2023 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Augstākā tiesa (Senāts) - Łotwa) - "DOBELES AUTOBUSU PARKS" SIA, "CATA" AS, "VTU VALMIERA" SIA, "JELGAVAS AUTOBUSU PARKS" SIA, "Jēkabpils autobusu parks" SIA/Iepirkumu uzraudzības birojs, "Autotransporta direkcija" VSIA

(Sprawa C-421/22 1 , DOBELES AUTOBUSU PARKS i in.)

[Odesłanie prejudycjalne - Transport - Usługi publiczne w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego - Rozporządzenie (We) nr 1370/2007 - Artykuł 1 ust. 1 - Artykuł 2a ust. 2 - Artykuł 3 ust. 1 - Artykuł 4 ust. 1 - Artykuł 6 ust. 1 - Umowa o świadczenie usług publicznych autobusowego transportu pasażerskiego - Postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na usługi - Otwarte, przejrzyste i niedyskryminacyjne postępowanie przetargowe - Specyfikacja istotnych warunków zamówienia - Kwota rekompensaty przyznanej przez właściwy organ krajowy - Indeksacja ograniczona w czasie i do określonych kategorii kosztów - Rozkład ryzyka]

(C/2024/1382)

Język postępowania: łotewski

(Dz.U.UE C z dnia 19 lutego 2024 r.)

Sąd odsyłający

Augstākā tiesa (Senāts)

Strony w postępowaniu głównym

Strona wnosząca skargę kasacyjną: "DOBELES AUTOBUSU PARKS" SIA, "CATA" AS, "VTU VALMIERA" SIA, "JELGAVAS AUTOBUSU PARKS" SIA, "Jēkabpils autobusu parks" SIA

Druga strona postępowania: Iepirkumu uzraudzības birojs, "Autotransporta direkcija" VSIA

Sentencja

Rozporządzenie (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70, zmienione rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2338 z dnia 14 grudnia 2016 r.,

należy interpretować w ten sposób, że:

nie jest z nim sprzeczny system rekompensat, który w ramach zamówienia publicznego na usługi i po przeprowadzeniu otwartego, przejrzystego i niedyskryminującego postępowania przetargowego nie obciąża właściwych organów krajowych obowiązkiem przyznania podmiotowi świadczącemu usługi transportu pasażerskiego w ramach realizacji jego zobowiązań z tytułu świadczenia usługi publicznej pełnej rekompensaty, pokrywającej za pomocą regularnej indeksacji każdy wzrost kosztów zarządzania tą usługą i jej świadczenia, który pozostaje poza kontrolą tego podmiotu.

1 Dz.U. C 326, z 29.8.2022.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.