Sprawa C-413/11: Germanwings GmbH v. Thomas Amend.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2013.225.41/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 3 sierpnia 2013 r.

Postanowienie Trybunału (dziewiąta izba) z dnia 18 kwietnia 2013 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Landgericht Köln - Niemcy) - Germanwings GmbH przeciwko Thomas Amend

(Sprawa C-413/11) 1

(Artykuł 99 regulaminu postępowania - Transport lotniczy - Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 - Prawo pasażerów do odszkodowania w przypadku znacznego opóźnienia lotu - Zasada podziału władz w Unii)

(2013/C 225/69)

(Dz.U.UE C z dnia 3 sierpnia 2013 r.)

Język postępowania: niemiecki

Sąd odsyłający

Landgericht Köln

Strony w postępowaniu głównym

Strona skarżąca: Germanwings GmbH

Strona pozwana: Thomas Amend

Przedmiot

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym - Landgericht Köln - Wykładnia art. 5, art. 6, art. 7, art. 8 ust. 1 lit. a) i art. 9 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (Dz.U. L 46, s. 1) - Prawo do odszkodowania w przypadku opóźnienia - Granice kompetencji Trybunału - Zakres wykładni wynikającej z wyroku Trybunału w sprawie z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawach połączonych C-402/07 i C-432/07 Sturgeon i in., rozszerzającej w drodze analogii prawo do odszkodowania na przypadek opóźnienia lotu

Sentencja

Wykładnia rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91 dokonywana przez Trybunał Sprawiedliwości w ten sposób, że pasażerowie opóźnionych lotów mają prawo do odszkodowania, gdy dotrą do końcowego celu podróży trzy godziny lub później po planowej godzinie przybycia, mimo że art. 6 owego rozporządzenia dotyczący opóźnień przewiduje jedynie świadczenia w zakresie zapewnienia pomocy i prawa do opieki oraz do art. 7 owego rozporządzenia, dotyczącego prawa do odszkodowania, odsyła się jedynie w sytuacji odmowy przyjęcia na pokład lub odwołania lotu nie narusza zasady podziału władz w Unii Europejskiej.

1 Dz.U. C 319 z 29.10.2011.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.